Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt mange sier det er så vondt når de tar vannet under fødsel...

Noen som har erfaring med det?

Jeg har bare hatt fødsler som har startet med vannavgang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannet mitt tok de rett før pressriene satte igang..

Det opplevde jeg som en lettelse.. akkurat som en stor byrde som ble fjernet og gjorde det lettere å presse :)

Var ikke vondt synes jeg :)

Skrevet

Nei, jeg merket ingenting:)

Som hun over her sier så letter det bare trykket ;)

Skrevet

Godt å høre det er noen som sier det.....de jeg har snakket med..eller hvertfall noen av de sa det var sååå vondt når de tok vannet..

Skrevet

Kjente ikke at den fysiske delen av at vannet ble tatt. Men riene ble MYE verre etterpå. Men natagelig mer effektive...?

Skrevet

Jeg merket ikke de tok vannet engang.. Noe de gjorde med en gang nesten..

Min erfaring hvertfall:D

Skrevet

Mitt vann tok de under pressriene, det jeg kjente var at det ble varmt og bløtt,men utover det kan jeg ikke huske at det var vondt!

Sikkert inndividuelt det også,som alt annet

Skrevet

tror du tenker på andre ting når de gjør det. hos meg stakk det litt da de tok inni den greien som gjorde det. men vondt var det ikke.

Skrevet

Hos meg gjorde det ikke vondt i det hele tatt i alle fall. :)

Skrevet

Nei merket det ikke i det hele tatt! Men det satte jo fast på riene da :-)

Skrevet

Det gjorde ikke vondt da de tok mitt. Men at babyen kom 10 cm ned med en gang og åpningen gikk fra 6 til 10 cm på mellom 5 og 10 minutter gjorde litt vondt. Hehe:)

Skrevet

Samme her. Merket ikke i det hele tatt at jordmora tok hull på hinna, men riene ble ekstremt mye vondere etterpå. Tok ikke lang tid før jordmora spurte om jeg ville ha epidural da... Men hele poenget var at fødselen skulle skje litt raskere, og det gjorde den absolutt. Faktisk mye fortere enn noen hadde regnet med, så jeg gikk fra 6 cm åpning til 10 på veldig kort tid. Anestesilegen som satte epiduralen rakk ikke engang å gå ut av fødestua før jeg fikk pressrier.

Uansett.... ingen grunn til å bekymre seg for at det å ta vannet i seg selv gjør vondt, men det er nok lurt å være forberedt på at riene blir heftigere etterpå.

Skrevet

Nei,det syntes ikke jeg.De stakk hull akuratt når jeg fikk en rie.Min første fødsel startet med vannet gikk.Men den andre fødselen startet bare med rier.Når jeg skulle føde,så stakk de hull rett før.Kjente ingenting da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...