Chrissie09 Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Er i uke 38 Har hatt dundrende hodepine i mange dager, blodtrykket er skyhøyt (undertrykk på 110), jeg måler hjemme. Hadde mye mer hevelser i dag enn i går. Føler meg irritablel og fryktelig trøtt. Ringte føden i stad..men de ba meg vente og se an til i morgen. MIn hodepine er lokalisert mer oppe på hodet og ikke i panna og bak øynene. Det var der det skulle sitte ved en eventuell svangerskapsforgiftning. Får vel slå meg til ro med detta da...
2 Hærligheter! Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Utrolig dårlig av føden..Jeg hadde aldri gitt meg på det,da undertrykket ditt er ganske så høyt-enten hodepine eller ei!!
Simarier Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 Syntes du skal prøve å ringe igjen jeg da. Du bør slippe den belastningen det er å sitte hjemme og engste deg. Jeg har ikke peil (annet enn at jeg er fulgt opp tett i eget svangerskap fordi jeg har høyt blodtrykk i utgangspunktet), men syntes det er såpass mange indikasjoner at det er berettiget at du kommer inn i dag. Lykke til
♥2 små gull♥ Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 Ved legeundersøkelse kan legen påvise at blodtrykket har steget i forhold til tidligere målinger, og det er kommet proteiner i urinen. Du har svangerskapsforgiftning hvis det er proteiner (eggehvitestoffer) i urinen (mer enn bare proteinspor) og blodtrykket er over 140/90 mmHg. http://www.lommelegen.no/321187/svangerskapsforgiftning
♥2 små gull♥ Skrevet 2. august 2009 #5 Skrevet 2. august 2009 Ved blodtrykk over 140/90 mmHg eller ved mye proteiner i urinen, er sykehusinnleggelse ofte nødvendig. Fra samme link.
Nangiliama Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 Foreslår at du får noen til å stikke innom legevakta eller føden med en urinprøve for deg, hvis det ikke er for langt unna? - Så kan de i allefall sjekke den for proteiner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå