Gå til innhold

akkurat ringt føden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 38

Har hatt dundrende hodepine i mange dager, blodtrykket er skyhøyt (undertrykk på 110), jeg måler hjemme. Hadde mye mer hevelser i dag enn i går. Føler meg irritablel og fryktelig trøtt.

Ringte føden i stad..men de ba meg vente og se an til i morgen.

MIn hodepine er lokalisert mer oppe på hodet og ikke i panna og bak øynene. Det var der det skulle sitte ved en eventuell svangerskapsforgiftning.

Får vel slå meg til ro med detta da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig dårlig av føden..Jeg hadde aldri gitt meg på det,da undertrykket ditt er ganske så høyt-enten hodepine eller ei!!

Skrevet

Syntes du skal prøve å ringe igjen jeg da. Du bør slippe den belastningen det er å sitte hjemme og engste deg. Jeg har ikke peil (annet enn at jeg er fulgt opp tett i eget svangerskap fordi jeg har høyt blodtrykk i utgangspunktet), men syntes det er såpass mange indikasjoner at det er berettiget at du kommer inn i dag.

Lykke til

Skrevet

Ved legeundersøkelse kan legen påvise at blodtrykket har steget i forhold til tidligere målinger, og det er kommet proteiner i urinen. Du har svangerskapsforgiftning hvis det er proteiner (eggehvitestoffer) i urinen (mer enn bare proteinspor) og blodtrykket er over 140/90 mmHg.

http://www.lommelegen.no/321187/svangerskapsforgiftning

Skrevet

Ved blodtrykk over 140/90 mmHg eller ved mye proteiner i urinen, er sykehusinnleggelse ofte nødvendig.

Fra samme link.

Skrevet

Foreslår at du får noen til å stikke innom legevakta eller føden med en urinprøve for deg, hvis det ikke er for langt unna? - Så kan de i allefall sjekke den for proteiner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...