Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Skal prøve og forklare kort. Jeg ble sammen med barnfar da jeg var 17 ble gravid da vi hadde vert sammen 3 mnd, da jeg var 3 mnd på vei vurderte jeg og gjøre det slutt,jeg gjorde det slutt men det var etter jeg hadde vert på en 3 ukers ferie med familien min, jeg ville bruke den tiden på og tenke i og med vi skulle ha barn sammen. Da jeg kom hjem gjorde jeg det slutt fordi jeg så jeg hadde null følelser for han. Dette fordi han dreit i alt, gadd ikke finne jobb, være med og se på leilighet osv var også voldelig, altså ikke at han slo meg så jeg ble blå men kunne slenge ting etter meg, spenne etter meg og slikt, noen ganger traff han men som regel ikke. Da jeg var 5 mnd på vei ble jeg sammen med en annen som var med på alt av kontroller og slikt, Da BF fant ut jeg hadde funnet en ny ble han sur og hørte ikke fra han før senere på kvelden etter at tulla var blitt født. 1 mnd før hun ble født flyttet han tilbake til finnmark(hjemmebyen) Han har ikke tatt kontakt uten om at han har skrevet stygge mail og at jeg har fått stygge mailer/mld fra dama. Jeg og den nye samboeren valgte at vil ville lilljenta skulle kalle han for pappa i og med at hun vil se på han som en far og han er det og stiller opp for henne, hun er bare 6 mnd men hun blir jo eldre. Men for litt siden tok BF kontakt og var hyggelig(dama var på ferie) der han snakket om og komme ned så fort han kunne(hadde penger) men da dama kom hjem igjen har det vert null kontakt. Det jeg lurer på er om dette blir rett, at vi fortsetter at hun skal kalle sambo for pappa og at dersom BF kommer ned hit at dette er bare på en måte en "kompis" Jeg vet jo ikke om han kommer ned og når det blir og om han kommer til og komme ned ofte. Altså hun får vite når hun er gammel nok til og forstå at samboer ikke er den biologiske faren.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Hvis du har trua på at du og samboeren din har en framtid så kan jenta di kalle han for pappa synes jeg. (det er det kun du som bestemmer) han kommer jo til å være der når hun vokser opp (forhåpentligvis) jentas biologiske far kan ikke regne meg og bli kalt pappa synes jeg når han ikke gidder og være der for henne som han burde.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 Kan kalle din samboer for pappa siden han praktisk talt er pappa for henne. Kommer barnefar inni bildet så kan hun jo kalle ham far!:-)
Miss Misantrop Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 Mange som kaller en mann for pappan sin som ikke er bio pappa. Syntes du skal kalle bio pappa for navet hans og forklare at han er den biologiske pappan og hva det innebærer også fortsette å kalle mannen din for pappa for det er jo faktisk det han fungerer som. Syntes forøvrig at barn må få kalle sine omsorgspersoner det de vil når de blir eldre, det er tross alt ikke deres skyld at alt har blitt så koplisert. Man blir ikke pappa fordi man har donert litt sperm.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #5 Skrevet 2. august 2009 HI her. Er slik jeg også tenker, jeg og sambo har vert sammen snart 1 år og er forlovet og skal gifte oss neste sommer=) Han begynner i ny jobb etter sommerferien og nå har han betalt ned gjelda han hadde(var ikke så mye) så når jeg er ferdig med det siste året skal vi kjøpe hus=D Men ting kan skje, vet jo aldri hva fremtiden bringer. Men jeg føler han er den rette og han føler jeg er den rette for han.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 HI her. Jeg er enig, fordi om det står på et papir og at blodet sier hvem som er faren så er det heller den personen som stiller opp og er med på oppdragelse og det økonomiske som ungen trenger og være med på ting og slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå