Gå til innhold

Første dag på sfo - gruer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal eldstemann begynne på sfo for første gang. Syns vi har fått så lite informasjon om hva vi skal ta med til barnet osv. Jeg skal være litt der med han for å se at han treffer noen andre kjente barn å leke med og at han finner seg litt til rette der før jeg drar igjen. Han er nødt til å være full dag der og jeg skulle gjerne hentet han tidligere den første ukej, men har ikke mulighet til det. Aner ikke hvordan en dag på sfo utarter seg i forhold til barnehagen. Er de bare overlatt til seg og til frilek uten noe som blir organisert av de voksne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er vi to! Emma begynner på tirsdag da,men jeg skal ta henne med dit i morgen å snakke med dem. Føler jeg ikke vet noe om sfo! Dårlig info på hjemmesiden også...

Skrevet

Nå vet ikke jeg om det er likt hos dere som det er hos oss. Men her er dagene slik:

Noen dager drar de på tur, da sier de som regel i fra og det står alltid lapp på døra her! Om det er 1 klassingene som drar eller hele sfo er forskjellig.

I sfo så er det lagt opp til at de skal få ha fri lek! dvs barn skal få lov til å utfolde seg og ha det moro! De kommer til å legge det opp mye likt som i barnehage men det er ikke bare fri lek. De har leker i gymsal og ute.

De har mat og frukt også! det er noe man ikke må ta med!

Skal de spise frokost på sfo så må de ta med det!

Man bør ta med et skift til barna, ,am bør ta med regn tøy og gummistøvler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...