NostraStoria Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Er 17 uker på vei og sliter med smerter pga bekkenløsning - har derfor blitt 50% sykemeldt. Ikke noen ønskelig situasjon å ikke være 100% på jobb...i tillegg til å få null sympati fra kolleger (som ikke har gått gjennom det selv). Når jeg sa at det er umulig for meg å sitte en hel arb dag fikk jeg beskjed om at da kan du vel bare stå i stedet! Minner om kommentaren til Marie Antoinette under den franske revolusjonen- sultne bønder som klaget over at de sultet for de manglet brød fikk som svar "dere kan jo spise kake i stedet"! Skjønner ikke at noen faktisk har lyst å være sykemeldte heller - hadde jge hatt valget mellom 5 mnd'ers smerte og ikke være i stand til så mye - eller å være i 100% arbeid - Da ville jeg heller vært på jobb, fri for smerter! Er det virkelig så uvanlig med bekkenløsning?
¤¤ alexine ¤¤ Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Nei, jeg tror det ikke er så uvanlig med bekkenløsning.. Men beklageligvis er det ganske så vanlig å være tjukk i huet! Å sette seg inn i en annens situasjon er for noen helt kliss umulig, og de velger heller å tro at man er lat eller ikke gidder, og bruker graviditeten som en unnskyldning....
icls Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Jaha...er jammen enig med Alexine der.Beklageligvis er det ganske vanlig å være tjukk i huet!! Selvfølgelig er det ikke en ønskelig situasjon du har havnet i og du hadde vel heller ikke blitt sykmeldt av legen om det ikke var nødvendig. For det er jo veldig fristende å sitte hjemme hele dagen og vente på at man skal føde hvis man kan ha muligheten til å gå på jobb 100% og få tiden til å gå fort. Det er helt utrolig hva folk kan få seg til å både mene og si. Det er heller ikke uvanlig å ha bekkenløsning....veldig mange som er plaget av det.
Tøssa Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 alle har litt bekkenløsning, noen plages mye av det andre mindre, og en for endel hjelper det å gå til fysioterapeut, da smertene ikke alltid bare skyldes bekkenløsning men og låsning og såre muskelfester osv... Min lege sendte meg sporenstreks til fysioterapeut som kunne gravide da jeg nevnte smerter i rygg og hofter, mye kan forebygges med øvelser osv... og det hjalp meg! Ganske mange som har himla med øynene for meg og, for jeg var veldig dårlig frem til ca 4mnd på vei, så dårlig at jeg enkelte dager knapt klarte å stå...men veldig få skjønte at det gikk an å bli så dårlig, og mente det gikk på vilja...jupp bare eeeelsker å spy så mye at jeg gladlig gjorde det opptil 18 ganger om dagen!! Få som ikke har vært gjennom det selv, har empati nok til å skjønne det hvordan det er...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå