Gjest Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Eller ha et positivt livssyn? Enten det, eller så må det være at de mest tragiske sjebnene har samlet seg her inne på Anynom. Har reagert flere ganger på at dersom noen stort sett er positive om livet sitt i de fleste innlegg, så blir det kritisert som enten oppspinn eller ønske om å framstå som perfekt. Men hva med de som faktisk HAR det fint i livet sitt da, og velger å se på det de har på en positiv måte i stede for å vri alt til å være negativt? Er det virkelig så utrolig uvanlig å fokusere på det positive i en hektisk hverdag at det er umulig å tro på at noen faktisk kan ha det fint? Nå blir vel noen provosert av dette også, men jeg finner det likevel tankevekkende. Synes det er trist om noen faktisk har det så tragisk hver eneste dag at de ikke en gang klarer å tro på at andre klarer å glede seg over livet sitt, da er det noen som er galt i samfunnet vårt. Man skulle jo tro at de fleste dager var gode for de fleste, men jeg vet ikke jeg... Hvordan opplever dere det?
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 Det samme kan sies om de som stort sett har det fint, men velger å fortelle en historie om seg selv som er fryktelig trist og vond. Skal det da være løgn, fordi det tross alt har det fint mesteparten av tiden?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 er enig med deg alva. er for mye negativt som er ute og går. enkelte klarer ikke å nyte livet, men igjen er det jo ikke like enkelt for alle. jeg har hatt noen tøffe år i livet, men likevel drev jeg ikke å hakka på de som hadde det bra. nå har jeg et fantastisk liv med alt jeg kan ønske meg. og unner alle det samme.
"nøtteliten" Skrevet 2. august 2009 #5 Skrevet 2. august 2009 Jeg er nok som deg Alva, med et positivt og optimistisk syn på livet generelt. At jeg har det så godt som det er mulig å ha det er ikke noe jeg skryter av i tide og utide. Men gidder heller ikke finne opp grunner til å klage når venninner sitter å beklager seg i det vide og brede. Av den grunn har jeg fått høre at jeg prøver å gi inntrykk av at jeg er perfekt hele tiden. Det får vel bare så være for jeg tror at egentlig har de fleste det bra her i livet, men henger seg opp i småting. At ikke alle har det like bra hele tiden er jo klart, men noen klager mer enn andre ja.
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 Det er fint at man tar seg tid til å skrive om det positive i livet, men de dagene som er helt strålende pleier ikke jeg f.eks å sitte så mye på nettet Gjerne de dagene alt føles tungt og trist at jeg klager min nød... forsøker kanskje å spare omgivelsene for de verste hormonene mine. Har alltid sett på skriving som terapi, og noen ganger er det deilig å høre at andre også kan slite som meg. Jeg er stort sett meget fornøyd med det livet jeg har, men noen dager er tyngre enn de andre. Rakker overhodet ikke ned på de som skriver noe fint om sitt liv, synes det er bra jeg men kanskje mange andre også skriver mest om de tunge dagene i forhold til de fine? Og om det er de dagene man sliter mest man sitter på nettet, da blir kanskje tonen negativ? (I dag har vi forøvrig hatt en fin dag. Vært i bursdag hos mitt lille fadderbarn og bare kost oss med barna. Godt å tenke på noe annet enn kynnerer og fødsel!!)
prins 07, prins 10 Skrevet 2. august 2009 #8 Skrevet 2. august 2009 Husker deg fra sist gang jeg gikk gravid Alva, og må bare si det er godt det er noen her inne som deg. Lykke til med nr 4:)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #9 Skrevet 2. august 2009 Hei. Anonymforum er ikke akkurat representativt for hvordan kvinner har det. Det er en GRUNN til at man bruker anonym-forum. Jeg har brukt det flere ganger fordi jeg vil være anonym. Fordi jeg sliter med ting for tiden og egentlig har min til nå livs strøste nedtur. Så ja. tragiske sjebner samler seg kanskje. OG det er litt godt å lese at andre forstår hvordan du har det. Jeg tenker at man trenger strengt tatt ikke være så inmari anonym om man har det bra. Og da passer kanskje Skravle like godt? Noe annet er at man gjerne vil høre om andre som har like opplevelser osv. Og ikke er så veldig interessert i å få svar fra folk som ikke forstår spørsmålet og bare er glad og alt går fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå