Gå til innhold

når begynte dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og ordne barnerom og handle første gang dere fikk barn?

alle sier at det er for tidlig og gjøre noe som helst. da blir jeg sur, fordi jeg vil kose meg. og jeg har alltid i baktanken at noe kan skje. men kan ikke leve ut fra det. vært hos jordmor og ul og alt står bra til med den lille. så da lever jeg på det!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du lant på vei?

Jeg er 23+1 og har sånn smått begynt å planlegge.. Har kjøpt vogn siden jeg fant en på Finn jeg likte, men ikke hentet den enda. Ellers har jeg fått en del småting, men ikke tatt noe hjem.

Jeg har vært veldig streng med det da at jeg ikke skulle ha noe fordi jeg var plaget med blødninger frem til uke 20 ca....

Men nå gleder jeg meg il å komme i gang ;)

Skrevet

hei:) jeg er førstegangs, og siden vi arver mye av tanta til mannen og ho ikke gidder å oppbevare så mye lenger nå, så har vi allerede i uke 16 som jeg er nå, fått: dypvognliggedel, vugge, lekegrind, voksipose og lammeskinspose og får seng snart.++ og en del klær. men har ikke brukt penger på ting enda, men tenkte å male rommet så jeg kan sette inn alle sakene, kjedelig å måtte ta alt ut igjen for å male seinere . bare fordi man ikke "skal" begynne så tidlig med forbredning.

gjør som du vil:) tror ikke noen bryr seg om man begynner i uke 16 eller 29.

Skrevet

Hvor langt er du på vei da? Jeg begynte i uke 24, nå er barnerommet klart og det meste kjøpt inn. mangler bare stelleting o.l. og lammeskinnsteppe. har ikke vasket klærne enda da, men kjenner jeg meg selv så er det ikke lenge før de ligger klar i kommoden. gjør det du selv har lyst til, det er ingen som bestemmer når du skal gjøre det. Kos deg! :)

Skrevet

Synes det er lurt å planlegge tidlig. Har aldri vært borti at det er en dum ting å forberede seg.

Tror man er bra tung og sliten i kroppen ukene før fødselen. Da må det være deilig å vite at alt er klart.

Jeg er i uke 24 og vi har begynt å planlegge innkjøp nå. Har ikke fått skaffet noe enda, men det kommer snart.

Vet man bør være tidlig ute med kjøp av vogn hvis man skal bestille en ny.

Skrevet

vi har satt opp sengen på soverommet vårt(for å venne oss til tanken på at det faktisk snart kommer noen som skal bo der og pappan hadde litt vanskelig for å forholde seg til det uten noe forberedelser)

vi har også kjøpt bilsete og valgt ut vogn, og kjøpt en del praktiske klær i ull.. siden vi bor nært devolds fabrikkutsalg, og de bare har åpent om sommeren..

mangler en del enda, og kommer til å kjøpe ting litt etter litt fremover nå.. skal prøve å ha det meste klart før vi er ferdig med uke 36-37..

ser ingen grunn til å vente nå når vi har kommet så langt at det er 90% sjanse for at barnet overlever om det skulle komme. dessuten er det ikke sikkert energien og formen gjør det like gøy å skru møbler når en er høygravid, bedre å vaske og brette babyklær og re opp sengen og ordne til stelleplassen osv:)

Skrevet

Er i uke 24 nå. Har kjøpt klær litt innimellom og fått litt. De er vasket og ligger i kommoden. Har kjøpt tidlig vogn og bilsete fordi de var på tilbud. Får seng, men venter litt med stellebord.Synes det er koselig å kjøpe litt og litt.

Skrevet

Jeg er nå i uke 21, kjøpte vogn og bilsete allerede i uke 15, da var det mye salg og gode tilbud. Ellers har jeg ikke kjøpt annet enn litt klær og småting.

Syns ikke man skal vente lenge med å kjøpe ting bare i tilfelle noe skulle gå galt. Slik bør man ikke tenke.

Kos dere med forberedelsene :)

Skrevet

Start når du vil, det er en stor fordel å gjøre litt utover svangerksapet. Jeg utsatte mye, skulle kose meg med det da jeg fikk permisjon og hadde bare fått de store tingene i hus, ingenting var montert eller gjort i stand. Så plutselig meldte lillemann sin ankomst 3 uker før tiden, dagen jeg egentlig skulle ut i permisjon ble jeg lagt inn. Det endte med noen reddende engler som vasket babyklær og fortalte sambo hva han måtte kjøpe inn før vi kom hjem, men synes enda det er sårt at jeg gikk glipp av dette selv. Så denne gangen skal ting gjøres tidligere:)

Skrevet

Det må da være helt opp til hver enkelt når man ønsker å begynne...

Selv er jeg 24+2, og mangler fint lite før rommet er ferdig. Barnevogn, bilstol, seng, reiseseng, klær m.m er alt i hus... Mye fordi vi arver, og en god del kjøpt billig brukt... Orker ikke stresse med det mot slutten, dessuten synes vi det er greit å fordele kostnadene utover, å kjøpe alt på en gang har vi ikke økonomi til...

Skrevet

Enig i at det må være opp til hver enkelt når man ønsker å begynne..

Selv er jeg 14+2, og har egentlig ingenting i hus enda, men det kommer. Tenkte å bynne så smått etter hvert å skaffe ting. Orker ikke å stresse i siste liten. Blir alt for dyrt å kjøpe alt på en gang, så derfor tenkte jeg å starte så smått nå å kjøpe litt nå og da, slik at man fordeler kostnadene utover. I tillegg arver vi noe fra svigerbroder'n.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...