Gå til innhold

Flere med bf som er drittsekker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har en bf som ikke forstår at han faktisk har tatt del i å lage barnet og oppfører seg som en drittsek mot deg!??

Vi drev å lå sammen i noen mnd, vors-byn-narch-senga så og si hver helg. Noe som enda med at jeg ble gravid siste gang vi var til sengs som sier at ting ikke akkorat var planlagt..

Han vil ha farskaptest og det har jeg sakt er ok, hva vet vel han uansett hva jeg sier. I starten var det frem og tilbake om jeg skulle ta abort, han sa han håpet jeg tok abort for dette var noe han ikke ønsket. Jeg klarte ikke å gjennomføre abort, og fikk beskjed om at nå gjorde jeg noe han ikke ønsket, og dette passet ikke i livet hans nå.. Senere sto det på fb ¨der gikk mine livsplaner i dass¨, har forstått at han ikke liker dette MEN faen, det er vel måte på ? Det er så mye mye mer, men jeg kan ikke skrive alt for da blir det evig langt.

Blir bare forbanna på den oppførselen. Han er 7år eldre en meg, og han tester min tolmodighet ja (hormonell og gravid som jeg er)!!! >:(

Samme som snart alenemamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke han er drittsekk fordi han ikke ønsker å få barn nå. Måten han takler det på er sikkert en annen sak, men jeg synes ikke du burde forvente at han skal godta at du beholder sånn uten videre.

Skrevet

Synes heller ikke han er drittsekk som ikke vil beholde, du tvinger ham til noe han ikke vil. Samme hvor gammel han er vel, det betyr ingenting.

Når det er sagt er dere begge klar over hvordan unger blir til, og antageligvis hvilke prevensjonsmidler som finnes.

Skrevet

Han trenger ikke være frekk mot meg av den grunn?

HI

Skrevet

Synes det i all hovedsak er du som har driti på draget ved å ikke sørge for å beskytte deg selv. En ting er å bruke prevensjon for å unngå graviditet, men det er vel nesten viktigere å beskytte seg mot sykdommer!

Nei, her må du ta det du selv har lagt opp til. Mannen som du ikke hadde et forhold til, er i sin fulle rett til å føle at livet hans blir ødelagt når han får barn uplanlagt, på lik linje som du hadde hatt all rett til føle det samme. Du på din side derimot, kunne jo valgt å ta det bort om du ikke ville bli mor. Han har ikke samme frihet desverre...

Skrevet

Er jo helt menneskelig å være frekk og sur, akkurat som du nå er forbanna på ham. Normale følelser. Livet hans holder jo på å bli totalt forandra og det uten at han får gjort noe med det, så ikke rart han reagerer litt.

Skrevet

Hvordan har han vært frekk mot deg? Det går ikke frem av innlegget ditt, HI...

Skrevet

Du sa ikke noe om at han var frekk...

Skrevet

Nettopp det at menn ikke har valgfriheten burde gjøre det enda mere attraktivt med prevensjon. Menn er så enkle/naive..... ønsker de ikke barn så får de jammen sørge for denne beskyttelsen selv. I tillegg slipper de kjønnsykdommer.

Man kan dog ikke tvinge han til å være hyggelig eller pappa. Du har tatt ditt valg og han må få ta sitt. Kanskje endrer han holdning etter hvert.....

Skrevet

Hvis han skrev "der gikk mine livsplaner i dass" så betyr det vel at han satser på å bli en far som bryr seg om ungen sin og som ikke forventer å kunne leve slik som før. Kan selvsagt bety at han irriterer seg over å måtte begynne å betale bidrag, menmen.

Skrevet

Er helt enig med deg HI, Altså for de om ungen ikke var ønsket fra hans side trenger han ikke oppføre seg som et rauhål. Slik er også barnefar her og den nye dama hans, plutselig helt uten videre kan jeg få mail eller melding på nettby fra han eller dama hvor de skriver masse dritt som at jeg har ødelagt livet hans osv, mens plutselig 1 mnd senere kan han være hyggelig som bare faen... har egentligt ikke hatt kontakt med han siden tulla ble født, uten om de stygge mail og slikt han har komt med, men så for en uke siden da dama hadde reist på ferie, ja da tok han kontakt og var så hyggelig som bare det, da dama kom hjem hørte jeg ikke mer fra han:S

Er bare så utrolig glad han flyttet tilbake til finnmark(1 mnd før hun kom til verden) så slipper jeg og se tryne hans. Lilljenta mi har det bedre uten ham, hun har en annen flott farsfigur som har tatt del fra jeg var 5 mnd på vei=D Han var med på fødsel og vert med på alt annet mulig;)

Skrevet

HAR MAN SEX FÅR MAN TA KONSEKVENSENE.

Om han ikke velger og stille opp så er det hans problem, ungen har det bedre med og ikke ha han der enn og ha en som dukker opp når det passer han.

Skrevet

Til HI : Du kan jo egentlig ikke forvente at en mann skal bli overlykkelig over å bli far når han selv ikke ønsker å beholde barnet? Han ville at dere skulle ta abort, du sier nei - og han er stuck. Han blir tvunget til å være far til et barn han ønsker. Så fra hans side er det egentlig forståelig at han synes at framtidsplanene han har gått i dass. Han så vel for seg at han skulle treffe drømmedama på et tidspunkt, bli forelsket, hbus, barn og den pakka - eller å leve livet som såkalt lykkelig singel. Ikke alle synes det er stas å få onge med hun "løse" dama han er pulekompis med.. sorry, vet det var litt brutalt.

Så fra din side: kjip situasjon, kjedelig å måtte gå gjennom et svangerskap alene. Er jo så mye følelser og gleder som man vil dele med en annen, så det er nok sårt å vite at det kun er deg (sikkert din familie og venner og) som gleder seg over dette barnet. Men hva faen er det du driver på med? skal du ha casual sex, så gjør det ordentlig. Du kan da ikke være så dum at du har løssluppen sex uten å beskytte deg?? hva med p-piller, kondom, spiral, p-sprøye, p-plaster - og ikke minst ANGREPILLE. Du har hatt alle slags muligheter for å unngå å bli gravid at jeg tror dette er selvforskyld med egen vite og vilje.

Skrevet

Menn har den fordelen at selv om de får barn, så er det få som sier noe om de holder seg borte fra det hele og ikke har noe med barnet å gjøre;)

Så han kan fint treffe "drømmedama", skaffe seg hus, bil og alt det han vil. Ingen trenger engang vite at han er far. Singel er han, selv om han er far til et barn.

Og hvorfor sier du "løse dama"? Hva er han da? Løs mann? En slubbert som ikke gidder ta ansvar for det han har vært med på? Menn slipper ikke unna seksualundervisningen på skolen. Ikke engang på 80-tallet slapp de unna det. Så han til liks med alle andre i Norge, vet at kondom er lurt. Han vet også at prevensjon kan svikte. Han vet også at det er kvinnen som bestemmer det med abort eller ikke. Ingen av disse tingene bør komme som et sjokk. Da er han dum i tilfelle. Stokk dum i tillegg.

Og siden han vet alt dette; hvordan i helvete kan han si at livet har gått i dass, og skylde på dama? Var han helt i svime/lam i hoden(velg det hodet du ønsker her) og manglet totalt evnen til å kjenne hva som kom ut av kuken?

Skrevet

Snakk om å vri og vende på ting. Står 100 prosent bak det jeg sa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...