Gå til innhold

Vektnedgang og amming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor blri 3 mnd den 6 August.. Jeg har så langt gått ned fra 94 til 77.5 kg.. Greit.., men jeg er ikke heeeelt fornøyd.. Veide 62 før jeg fødte.. Jeg husker ikke hvor lang tid jeg brukte med størstemann.. Men tallene før og "etter" var de samme da.. men da mistet jeg melken rett før han fylte 3 mnd og husket at når jeg sluttet amme gikk vekten fortere nedover.. Kan det være at jeg vil gå tregere ned så lenge jeg ammer?? Eller vil det snu etterhvert slik at jeg vil gå ned fortere så lenge jeg ammer ettersom henne spiser/krever mer?

Alle sier slapp av.., du vil rase ned i vekt når du ammer.. vel det skjedde ikke forrige gang og tror ikke det skjer nå heller med mindre det skjer ettersom hun bli større... Noen med erfaringer der? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"De siste fem" kan sitte fast, men det er mange som går ned helt greit allikevel. 94-77,5 på tre mnd er vel å rase ned... Eller er det fra før fødsel til nå? Maks et kg i uka ned mens man ammer. OG alltid spise mer enn 1500kcal per dag ellers kan du miste melka.

Skrevet

Jeg har gått ned fra 94 kg til 77.5 fra 6 Mai altså fra jeg fødte.. Føler ikke at det raser ned akkurat.., men kanskje bare jeg som er utålmodig.. !

Ja forrige gang så begynte jeg og trene hardt ganske tidlig og det var nok en av grunnene til at jeg mistet melken.. Så skal prøve og moderere meg litt nå da vet du.., men da går det ikke fort nok for meg.. hehe.. =)

Skrevet

Jeg raste ned til "perfekt vekt" når jeg ammet, gikk ganske raskt også. Ulempen var at det var jo kun pga ammingen, ikke fordi jeg var flink til å gå turer ol og ikke begynte jeg å trene musklene forsiktig etterhvert heller. Ulempen med å gå ned på den måten er at da kom alt på igjen når jeg sluttet å amme fordi det er kun pga ammingen jeg gikk ned. Ikke stress med vekta, men gå turer og etterhvert kan du begynne forsiktig å trene litt styrketrening, så kommer helt sikkert vekta til å gå sakte men sikkert nedover og den kommer sikkert til å bli der nede når du slutter å amme:-)

Skrevet

Det er jo 16,5kg på tre mnd, egentlig litt i overkant av hva du burde gå ned! Slapp av og spis sunt så går dette veien skal du se!

Skrevet

Ja jeg går turer og er generelt i mye aktivitet.. Forrige gang så kom jeg ned i 62 kg igjen og jeg var der hele tiden helt til jeg ble gravid igjen.. Og da eser jeg ut som en svamp uansett hva jeg gjør... hehe.. jeg mente langt ifra at jeg skal gå ned "på" ammingen.., for jeg gjør jo det jeg skal ved siden av med aktivitet og trening.. Men lurte på om ammingen kanskje kunne "forhindre" at man gikk ned? Eventuelt når kg`ene begynte og ramle av når dere ammet.. =)

Skrevet

Tror det der er individuelt.

Noen sier at man blir så tynn av å amme... det har jeg ikke sett noe til! (Andre igjen sier at de gikk ned masse etter at de sluttet å amme) Veide selv 66 før graviditet og er fortsatt på 71kg nå 7 1/2 mnd senere (oppe i 82 ved fødsel). Har beveget meg mye etter fødsel, men hardtrening har jeg først begynt med igjen nå for en uke siden.. så nå håper jeg disse kiloene går ned!! (Var jo uansett 5-6 kg for tung fra før av...)

lykke til til deg også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...