Gå til innhold

hvorfor er det ingen på ung og gravid forumet lenger ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg gikk gravid var jeg jo ung (ikke at jeg er steingammel nå, ettersom det bare er to år siden.) =P men det var i 07, og da var det masse action inne på det forumet, og var jo litt hyggelig og følge noen i samme alders gruppen som en selv... men nå er det helt dødt der inne... ingen unge gravide som gidder og være der mer ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er innom i ny og ne men det sjer ikke akkurat så mye der nei. Synd egentlig

Skrevet

Kanskje flere tar til fornuft og planlegger litt bedre før de får barn?

Skrevet

Kan man ikke planlegge og få barn om man er ung? haha

Skrevet

Fordi denne generasjonen har tatt til vettet og venter til de har utdannelse, stabilt forhold og jobb.

Skrevet

man kan fortsatt ha utdannelse eller jobb eller et satbilt forhold selv om men er ung og gravid.

jeg har en utdannelse, stabilt forhold og er en ung mor men vettet i behold.

uansett kan man ta utdanning i mens eller etter.. den betyr ikke mindre fordi man har barn

Skrevet

og jeg er ikke på det forumet på grunn av at det er lite trafikk der inne og jeg er heller ikke så ofte pålogget.

hilsen 19:22

Skrevet

Fordi det er trist med tenåringsgraviditeter og i de aller fleste lang settes det inn mye mere på å forebygge det en i norge, hvor det nesten blir regnet som greit å være 19 år og gravid. En på 17 kan faktisk ikke ta vare på seg selv. Det har den ikke lov til, men pule på seg en unge kan man. Bare ikke vær stolt av det, trist for dere, trist for barnet og trist for samfunnet.

Skrevet

kjenner jeg blir provosert av innlegget ditt 19:30!

en jente på 17 kan være like god mor som resten. hun kan til og med være like moden, hvis ikke mer enn en dame på 30.

jeg er en stolt mor og det er ikke trist for meg eller barnet mitt!

babyen min har alt den trenger pluss ekstra...

jeg sier ikke at unge mødre er bedre enn de "eldre" eller motsatt for den saks skyld.

du har virkelig ikke peiling.. ikke alle unge mødre burde ha blitt mor men det gjelder alle, ung eller gammal!

Skrevet

Jeg er 20 år og samboeren min er 23 år og vi venter barn nå i August. Dette er et tema som er veldig sårt for oss. Jeg ser jo problemet når jenter på 16 år blir gravide uten utdannelse, uten barnefar og alt det der... Men jeg føler at jeg igjennom hele svangerskapet har gått rundt og "forsvart valget vårt" om å bli gravide så tidlig, og det irriterer meg.

De fleste er glade på våre vegne, men det er så mangen som hever øyenbrynet og begynner å rakke ned på valget vårt. "Hva med utdannelsen din, unge dame?" "Vil du ikke nyte ungdomstiden din? Reise og oppleve?". "Dette var vel ikke planlagt?" Dette er spørsmål som jeg har svart på utallige ganger siden folk fikk vite at vi ventet barn.

Jeg er kanskje bare 20 år, men vi har hus, to biler, jeg og samboeren min har hatt et stabilt forhold i 4 år, samboeren min er ferdig utdannet med eget snikker-firma, jeg har to deltidjobber og har fullført første år på sykepleiehøgskole. Jeg er innstillt på å fullføre høgskolen etter 1 år permisjon. Altså var dette et planlagt og veldig ønsket barn.

Mine veninner forstår ikke at jeg har valgt å få barn allerede. De er opptatt av festing, skal utdanne seg først og vil reise og oppleve. Dette respekterer jeg at de vil. Mennesker har forksjellige verdier i livet. Noen gleder seg til å reise, feste og leve livet på den måten. Jeg har alltid hatt en drøm om hus, mann og barn. Dette er min drøm og mine verdier.

Dette ble visst det lengste innlegget jeg har skrevet her inne før. Men det er et ømt område for meg. Hehe. Jeg høres jo helt hysterisk ut :P Jeg måtte bare skrive det for å "lette på trykket", selv om jeg vet at min situasjon ikke kan sammenlignes med 16 år gammle jenter som blir gravid med en tilfeldig mann på en fuktig lørdagskveld.

For å svare på det egentlige spørsmålet: Jeg er ikke inne på "ung og gravid" fordi det ikke er noe liv der :P

Skrevet

jeg vil legge til en blogg jeg følger med på.

det er om en jente på 16 og hennes datter.

synes hun er en fantastisk mor og mye mer moden enn de fleste her inne på anonymforumet.

malindus.blogg.no

Skrevet

Selvom om anonym 19:30 ikke var oppegående nok til å stå på egne ben som 17-åring betyr ikke det at ikke andre 17-åringer er det. Jeg flyttet hjemmefra som 17-åring og har siden dag èn stått på egne ben. Fikk mitt første barn da jeg var 17,5 år og har vokst enormt på opplevelsen. Er i dag 21, mor til to, har utdannelse som jeg har tatt underveis og er pr. dags dato fortsatt sammen med barnefar.

Det finnes med andre ord oppegående tenåringer.

Skrevet

Hva slags "utdannelse" er det dere snakker om at dere har?

Skrevet

Er det vesentlig? Så lenge man har en fast og stabil inntekt og et trygg jobb er vel det viktigst...

Skrevet

For en søt jente :)

Virket veldig moden og reflektert for å være bare 16!

Skrevet

jeg jobber i barnehage. har fast inntekt.

er ikke den aller beste betalte jobben, men den beste jobben (synes jeg)

og har nok penger til å ta meg av meg og babyen min.

bor i en stor leilighet med barnefar som også har fast jobb og tjener godt. har bil og alt det utstyret vi trenger..

jeg er ung mor og synes det er en positiv ting for oss...

Skrevet

Er man myndig er det en ting, men er man under 18 syntes jeg bare det er trist. Pr def kan man ikke ha utdannelse om man er under 18 år. Helt umulig, men det er ikke det verste. Det verste er at man i det ene øyeblikket blir oppdratt og skal oppdras av sine foreldre og i det neste øyeblikket oppdrar noen selv. Samfunnet annerkjenner ikke mennesker under 18 år som ansvarlige nok til å ta vare på seg selv, men de kan altså ta vare på andre. Skremmende. Jeg syntes bv burde hentet alle barn som har begge foreldrene under 18 år.

Skrevet

Hvorfor gidder dere å la dere provosere? Det er da noe alle vet at alder og modenhet ikke nødvendigvis henger sammen. La nå disse "voksne og modne" menneskene være gretne og utdaterte. De er sikkert i mot homofili også. Verden går videre, ikke heng dere opp i gammal møkk.

Unge mødre er ansvarsfulle, og de står på. Akkuratt som andre mødre.

Ikke synk ned å skyld på at "det var hun som begynte".

Skrevet

Jeg ser jo poenget ditt. Det er mangen som er under 18 som ikke er modne nok til å få barn. Men at barnevernet skal hente barna der begge foreldre er under 18 år er vel litt drøyt?

Morsinstinktet gjør det underligste med oss kvinner, også de under 18. Når vi får barn blir vi automatisk mer konsekvente og ansvarlige. En jente under 18 kan kanskje ikke tilby det samme som en kvinne på 25, men kan fortsatt være kjærlig og glad i barnet sitt og gi en god barndom. Så at barnevernet skal rive et barn bort fra sin biologiske mor fordi hun ikke er 18 hadde nok ikke vert noe bedre løsning.

Til slutt vil jeg nevne: Min veninne på 18 år er en MYE mer ansvarlig og moden Mamma enn min svigerinne på 28 år....

Skrevet

Det er klart det spiller noen rolle hva slags utdannelse man har!

Noen kaller "utdannelse" for videregående, mens andre bruker det samme begrepet om høyskole- og universitetsutdanning.

Lengde på utdanning er korrelert med arbeidsledighet; det er nok flere arbeidsledige interiørarkitekter med brevkurs fra NKI enn tannleger. Og en sikker jobb i dag er ikke nødvendigvis så veldig sikker om 3-4 år - men det er det ikke sikkert at alle tenåringer er klar over, selv om de har alt vettet og er verdens beste mødre.

Skrevet

er ganske så enig i hva du sier 22:09, men jeg blir så provosert av noen "voksne" hehe.. noen av de har ikke peiling rett og slett.

det provoserer meg at noen kan tro at jeg som ung mor ikke kan ta hånd om barnet mitt.

de er så lite oppdatert på hva som skjer rundt i verden.

at en på under 18 kan være en dårlig mor kan godt hende, men ikke dra alle under samme kam.

det er jo mødre langt opp i 30 åra som er langt verre.

som du sier, det har ikke noe med alder og gjøre!

dette blir siste innlegget fra meg...

Skrevet

Ingen jobber er sikkre hvis du ser lengre frem.. Jeg ble nesten presset til å ta utdanning innen industri, så jeg kunne jobbe i fullgjødsla, eller scan wafer.. Men man ser nå alle som blir permitert der fra...

Men trenger bestandig ansatte i bhg og sykehjem,

Skrevet

Javisst, men jeg tror ikke det er så mange tenåringsmødre som er verken barnehagepedagoger, sykepleiere eller leger???

Det å ha jobb som pleiemedhjelper eller barnehageassistent er ikke det samme som å ha en trygg jobb. Før eller siden vil man bli utkonkurrert av mennesker som faktisk har satset på å skaffe seg kompetanse.

Skrevet

Min veninne har er "bare" fagbrev som tømrer. Det tok hun forresten mens hun fikk barn som 20-åring.

Tjener mye bedre enn meg som har høyskoleutdanning. Hun har fast arbeid, det får ikke jeg.. Videregåande utdannelser kan være like bra som både mastergrad og bachlor

Skrevet

Kjenner mange som har tatt utdanning i ettertid, så forstår virkelig ikke hvorfor det er så mange synsere som er så negative:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...