Gå til innhold

Feberkrampe

mamma til 2 gutter:))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du hvis babyen får feber krampe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar av alle klær og prøver å kjøle han ned. Kald klut på hodet, f eks. Sjekker hvor høy feberen er og gir febernedsettende.

Snakka med legevakta da dette skjedde med Matilde siden jeg syntes det så skummelt ut, og de sa hva jeg skulle gjøre. Dessuten sa de at dersom det skjedde en gang til, så skulle jeg komme ned med henne med en gang. Kramper en gang gjør ikke noe, men flere ganger etter hverandre kan være tegn på noe farlig.

Skrevet

Første gang det hender skal man ringe 113. Ellers gjelder feberkontroll i senere tilfeller. Vi har ei som strevde fælt med dette og det var stesolid og ibux i alle håndvesker og på badet...

Skrevet

Oki, men skal de sitte i dampen i dusjen og?

Skrevet

Godt å være forberedt. For minsten har feber no:((

Og det med 113 hviste jeg ikke at du måtte det første gang han får det.

Godt å vite:) Takk....

Skrevet

Krampen er ganske skremmende (tenk epileptisk grand-mal anfall), så det er godt at profesjonelle tar seg av dere etterpå og svarer på spørsmålene dere måtte ha. Ring, ta av klærne til baby og kjøl ned med febernedsettende. Feberbarn trenger ikke mye klær allikevel, de har det bedre i bare body...og mamma eller pappa ved siden som temperaturkontroll (spør du meg...)

Om dere ikke har dette i familien ellers kan det jo like godt være at man bare får det en eneste gang. Her går det på farssiden, så vi fikk det jo om hun bikket 39,6, hver eneste gang...feeestlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...