Gå til innhold

Hva må til for å kreve avliving av nabobikkja?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sint.

Vi har verdens verste nabo i nabolaget. De har en hund de ikke har kontroll på. Den flyr stadig inn i vår hage og lager faenskap. I tillegg så jager den ungene mine rundt i gatene her. ( dustebikkja har jo aldri bånd) De er kjemperedde for hunden.

Jeg har stooore problemer med å få lille snuppa til å sove på dagtid. Og nå når jeg endelig fikk henne til å sove som kommer den idiotiske lille gneldrebikkja og bjeffer på barnevogna så snuppa våkner. Grrr fres.

Kan jeg kreve bikkja avlivet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det kan du ikke.. ikke før den er til fare for andre!

Men det er påbudt at hunder skal ha bånd! :)

Skrevet

En ting er at de ikke respekterer båndtvang; jeg veit ikke om det er noe du eventuelt kan anmelde.

Men at den bjeffer...!?

Og hvorfor lar du ungen sove ute i barnevogna hvis det er så mye bråk?

Hvis den, som du sier, til stadighet plager folk i nabolaget fordi den flyr rundt kan du nok anmelde dette, etter å ha snakka med naboen først (!!) og de nekter å gjøre noe med det.

Skrevet

Enklere å bare ta livet av den selv.

Skrevet

De bruker aldri bånd på hunden, den flyr alltid rund her.

Ungen må jo kunne sove ute i vår egen hage. Hun tåler jo vanlig bråk. Men hunden kom inn i min hage, stelte seg siden av vogna og bjeffet..

( jeg stod ute med ryggen til vogna og så ikke bikkja før den begynte å bjeffe)

Skrevet

Du kan anmelde naboen for brudd på båndtvangen, de kan få bot etc- men hundne kan ikke kreves avlivet før den evt har angrepet noen.

Du kan også hanke inn hunden selv, ringe Falck/Viking og be dem komme og hente den. Eieren vil få beskjed, men måtte betale endel penger for å få bikkja tilbake- og gjør du dette nok ganger tar de kanskje til vettet og får den inngjerdet, iom at det kan bli rimelig dyrt.

Skrevet

Nå er det faktisk ikke hunden sin feil at naboene ikke har kontroll på den, anmeld det til dyrebeskyttelsen og politiet, ta event. bilder av at den er løs og gjør det gale den gjør, så du har dokumentasjon.

En hund kan du ikke kreve livet av uten videre, denne er faktisk ene og alene naboen sitt ansvar, og de kan event. få bøter siden de lar hunden løpe løs uten bånd eller at noen passer på den.

En hund er som et barn i lek mesteparten av tiden, løper ungene dine -løper hunden fordi den vil være med i leken, den skjønner ikke noe annet enn det, det er instinktet dens.

Å jeg kan love deg, la hunden være, gå riktige veien (anmeld) informer naboene om hva du har tenkt å gjøre og gjør alvor av det!!!

Lykke til!

Skrevet

Kanskje du bør vurdere å bosette deg et sted litt vekk fra folk om du ikke tåler dette? barneskrål, bikkjegneldring og katteavføring er fakta noe du bør regne med i et etablert boligområde. Er vel ektremt å gå for avlivning på et så smalt grunnlag som du beskriver. Og hunder "stikker" av noenganger uten at det bør være verdens undergang.

Skrevet

Du er vel en av de som ikke gjør det enkleste først. Snakk med naboen da!!!

Skrevet

Ring politiet og anmeld naboen for ulovlig hundehold så lenge de ikke bruker bånd i tettbygde strøk....det står det svart på hvit i norgs lover...

Skrevet

Her er det mange som er kjappe til å dømme. Tenker på dette med å kaste sten i glasshus osv.

Jeg kommer til å bli boende men takk for tips om å flytte. Barna mine tåler vanlig bråk. Tror det er flere enn meg som har babyer som våkner av fremmede hunder som bjeffer bare cm fra vogna.

Naboen kan ikke snakkes til. Det er ikke forsøket verdt engang.

Takker for mange gode tips. Tror jeg kommer til å anmelde og holde igjen hunden og ringe Falken.

HI

Skrevet

Ikke før den biter ,da kan du kreve den avlivet ,men snakk med politiet om saken ,men prøv å snakk til naboen din og minn dem på at det er båndtvang noen ganger så ordner ting seg på en pen måte:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...