ladyeve Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Jeg trenger litt hjelp... Er inne å leser på nav og dine penger, men jeg skjønner ikke helt reglene. Jeg jobber i kommunen med eldre, men min jobb er ikke fast. Jeg tar på meg ekstravakter, men jobber likevell mellom 80 og 120%. Det viser seg at jeg skal ha barn i slutten av Mars, og lurer på om jeg har krav på permisjonspenger. Det skal sies at jeg er i et samboersforrhold, hvor min samboer tjener mer enn 6 ganger navs grunnbeløp. Har min samboers inntekt noe å si da jeg skal få permisjonspenger? Er det slik at dem som har en samboer med god inntekt ikke får like mye som dem med annminnelige jobber?
"nøtteliten" Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Din samboer inntekt har ingenting med din foreldrepengeberegning. Du får beregnet grunnlag utifra din inntekt. Det er da som oftest snitt av 6 siste mnd som brukes eller siste året dersom inntekten din varierer veldig. Om det er fast stilling,vikariat eller delstid spiller ingen rolle. Det er den pensjonsgivende inntekten du faktisk har som gjelder. Når far skal ta perm får han beregnet utifra sin inntekt, opptil 6G.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå