Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Døren til dusjkabinettet er ødelgt. Går ikke an å lukke det igjen. Er dette noe jeg, som leietaker, må betale selv?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Hvis det er din skyld at den er ødelagt, så må du selvsagt erstatte den..
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 Er det min skyld om den plutselig ikke går an å lukke?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 Slitasjeskader skal dekkes av utleier. Uhell, herverk ol skal dekkes av deg.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #5 Skrevet 2. august 2009 Jeg ødela vasken hjemme hos meg..selvfølgelig kjøpte jeg ny og betalte en rørlegger for å montere. MEN, i ditt tilfelle så er jeg litt usikker. Er dusjen feks en eldre modell? Har litt å si det også..da kan det jo være slitasjeskade og da er det utleier som skal dekke. Om det er en ny dusj som var i tipp topp stand når du flyttet inn, så kanskje du evt har røsket litt hardt i døren over lengre tid...?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #6 Skrevet 2. august 2009 Dette blir til sjuende og sist et skjønnsspørsmål, er det SLITASJE eller er det SKADE som er årsaken. I første omgang er det huseier som utøver skjønnet. Men leietaker kan selvsagt ta saken til retten om leietaker er uenig. Og flertallet av saker som tas til retten vinnes helt eller delvis av leietaker. For utleiers skjønn er ikke alltid helt upartisk her
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #8 Skrevet 2. august 2009 Blir ikke et spørsmål om hvor DU vil ta en ting, men om hvor utleier vil. Eller retten, om du er uenig med utleier....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå