Gå til innhold

Skjønner ikke katter hvor de hører hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 naboer som har hver sin katt som kommer hit så fort naboene reiser og skal på død og liv inn! Er dette normalt at katter gjør? Trodde kattene visste hvor de hørte hjemme. Begynner å gå litt lei og stadig få kattene ut av huset og at de står å venter på at jeg skal åpne døra og for ikke å snakke om plukke opp avføringen dems over hele gårdsplassen/hagen.

Flere som har innpåslitne katter? Hva gjør man?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katte pleir da å grave ned avføringa si, de driter ikke ute på asfalten. Da er det bikkjemøkk du plukker om...

Joda, katter vet godt hvor de bor, men hvis ikke folkn dms r hjemme går d gjerne til naboen for å "bo" der når sine folk ikke er hjemme. De forstår nok ikke at de ikke er like ønsket hos naboen...

Pørv med "katt deg vekk" eller andre tips folk har lagt ut her om å få vekk kattene, men ikke rottegift da selvfølgelig.

Skrevet

Vi har ikke asfalt, vi har grus. Jeg sto på trappa og katten kom og satte seg ned for å gjøre fra seg 1m ifra meg og ungene har sett at den andre katten gjorde fra seg i blomsterbeddet, da er det nærliggende å tro at det er de som gjør fra seg på plenen og fordi det er ingen hunder som går løse her.

Vi har prøvd slike kattekrystaller (get off?), men det hadde ikke effekt. 100,- bortkastet..

Skrevet

Ok, skjønner hvis dere har grus og blomsterbed er jo yndede steder å gjøre fra seg for katter...

Hvis du går inn på søkerfunksjonen her på dib og søker på katter så tror jg det kommer opp flere innlegg med samme problemstilling go jeg tror det var noe annet du kunne legge ut som kattene ikke likte og dermed holdt seg unna...men husker bare ikke hva det var...

Skrevet

Vi har det samme problemet som dere. Kjempeplagsomt. Er minst 2 katter som kommer hit til oss for å gå på do. Og NEI, det er slett ikke alle katter som graver ned etter seg. Vi plukker minst 1 kattebæsj om dagen, som bare ligger rett på grusen/gresset. I vinter når jeg og minsten skulle ut og leke så plukket jeg 7 bæsjer fra hagen/gårdsplassen! Ikke mye koselig å sende ungene ut for å leke da akkurat.

Er nesten fristet til å kjøpe hund, bare for å bli kvitt nabokattene! ;o)

Skrevet

Ja det er skikkelig plagsomt. Det stinker hver gang man åpner døra! Lillegutt trampet i avføringen med nye dyre geox her i vår.

Datteren vår ønsker seg katt og vi har vurdert det, men er i tvil. Kan en katt trekke til seg enda fler av de? Tenkte på hukatt..

Skrevet

Dusjeflaske eller ei bøtte med vann... Ser du katta i action er det bare å dynke de ned. Det er ikke skadelig, bare veldig, veldig ubehagelig for de.... Er man lei så er man lei...

Og jeg er faktisk en katteelsker!

Skrevet

Skaff dere katt! Absolutt å anbefale. De jager de kattene som ikke bor i huset...

Skrevet

Ja jeg har vært nær ved å bruke ei dusjeflaske, det skader de jo ikke men kan kanskje gjøre at de slutter å gjøre fra seg her hvis jeg skulle ta de på fersk gjerning igjen. Jeg er gla i katter selv, men jeg ønsker ikke katter som ikke hører hjemme her inn i huset og at de gjør fra seg her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...