Gå til innhold

Mat til 7 mnd gutt. Jeg skal begynne å jobbe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til nå har jeg stort sett ammet, pluss litt grøt morgen og kveld... Nå skal jeg begynne å jobbe tre dager i uka, mens mannen skal være hjemme med ungene.

Hadde egentlig håpet at han kunne klare seg med grøt og middag eller annen mat, så jeg slipper å gi flaske, men vet ikke om det kan gå?? Nå spiser han jo bare grøt, har prøvd middag, men det vil han ikke ha enda...

Noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre?

Kan jo selvsagt bare gi mme på flaske, men hadde liksom lyst til å unngå det( har lyst til å amme lenge siden han har atopisk eksem)

Hva mat kan jeg gi utenom middag og grøt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å pumpe deg og gi det på flaske? Eller få besøk på jobb?

Skrevet

Puming gidder jeg rett og slett ikke... Når det gjelder besøk på jobb har vi ikke mulighet til det siden vi bare har en bil. Dessuten tror jeg mannen hadde syntes det var litt pes å dra med seg to barn ut hver dag for å gi mat...

Men men, er kanskje ikke alltid de letteste løsningene som er de beste, he he. Blir litt sånn at jeg velger det letteste nå som vi har tre barn i hus merker jeg...

Skrevet

Jeg vet, har fire selv:)

Om pumping ikke er aktuelt kan jo brød være tingen. Mine var ikke grøtspisere i det hele tatt, og siden det er innmari mye salt i kjøpebrød bakte min kjære saltfrie brød til guttene tidlig. Det finnes en oppskrift om du googler på "babybrød", og hs hadde en her. Hadde bitene på et fat med litt mm/mme i bunnen slik det var mykt og godt.

Ellers er jo vel ikke en flaske mme tre ganger i uka krise heller?

Skrevet

Sant nok:) Skal prøve brød :)

Skrevet

Men du kan vel amme ham når du er hjemme selv om han får flaske med mme når du er på jobb?

Skrevet

Altså, hvis du uansett ikke får ammet mens du er på jobb, er det vel bedre at han får litt MME enn bare vann?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...