Gå til innhold

Ahus!! Samme som skravle...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan dele sine erfaringer fra nye ahus? Jeg har termin i slutten av måneden med fødeplass der. Stor pågang? Hvordan er barsel? Noe jeg bør ta med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg har ikke født på Ahus, men skal det, forhåpentligvis veldig snart, er nå 6 dager over termin.

Vi var på svangerskapskurs der for noen mnd siden så jeg kan jo si det jeg vet...

Ahus har VELDIG stor pågang nå på sommernen. Har har i gjennomsnitt 13 fødsler i døgnet!!! Men de har mange fødestuer i forhold til andre sykehus i landet (8 stk, som kan gjøres om til enda flere) så det ordner seg for de aller fleste.

Både føden og barsel er veldig nytt, fancy og avansert. Alle fødestuer har badekar (hvis du ikke er uheldig og de har så stor pågang at de må dele stuene i 2) og noen store fødesenger som ser ut som romskip med all slags utstyr.. :)

Barsel er også veldig fint. De har kun 1 og 2 mannsrom, så man slipper hvertfall veldig mange andre mennesker på rommet. Alle rom har eget bad, store med dusj og alt man trenger (på gamle Ahus delte jo alle på barsel 2 bad på gangen som visstnok var ganske så ekle og vondtluktende...). Alle sengene har egen flyttbar tv skjerm (henger i taket) med masse kanaler og internetttilkobling, dersom baby'en skulle sove mye så man har litt tid til overs :)

De har bleier og klær til baby'en der og du får slike lekre nettingtruser og stoore bind. De har det viktigste man trenger, men er det noe du vil ha med selv så er det bare å pakke. Jeg tar med egne klær til baby'en for jeg vil bruke eget av det, for det er liksom hennes.

Håper dette hjalp deg litt.

Dersom noen har noe å tilføye så tar jeg også gjerne imot mer info om nye Ahus :)

Skrevet

Takk for mye nyttig informasjon! Det blir jo nesten som et hotellopphold på barsel nå sammenlignet med gamle ahus. Jeg har født der to ganger og dusjen var som du skriver - rimelig motbydelige! Jeg håper så inderlig å slippe å bli sendt videre - lang reisevei med rier er vel ikke noe å håpe på...

Skrevet

Fødte på gamle A-hus forige gang jeg også, og det var ikke noe særlig! Spesiellt barsel etterpå, med et fullt 4 manns rom..

Men hvis alt går som jeg håper, skal jeg bare dit å føde og så er det rett hjem igjen ;)

Skrevet

Ja med sistemann var jeg der en natt. Satser på å komme fort hjem igjen denne gangen og, men vanskelig å planlegge slikt. Jeg er mest bekymret for at jeg ikke får føde på ahus i det hele tatt pga stor pågang. Iflg min jordmor var det mindre sannsynlig at de ville sende en tredjegangsfødende videre, da fødselsforløpet oftere er kjappere enn feks en førstegangs. Er jo lov å håpe, for min del i alle fall :S

Skrevet

uff, ja jeg er også ganske bekymret for å bli sendt et annet sted... har fått overtidskontroll der til fredag jeg da, og hvis de da skulle (forhåpentligvis) finne på å sette meg igang, så sender de meg vel ikke til et annet sykehus for å gjøre det???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...