Gjest Skrevet 2. august 2009 #1 Skrevet 2. august 2009 Jeg fant ut at jeg er gravid endel mnd ute i svangerskapet, pga jeg gikk regelmessig på p-piller, og hadde mensen som jeg skulle. Tok til sist test fordi jeg kastet opp "mer enn vanlig omgangssyke skulle tilsi"..og var altså gravid. Ifølge siste mens skulle jeg bare vært 3 uker på vei, men ifølge legen er jeg ca 3 mnd på vei (skal til UL på tirsdag, så får vite mer eksakt da.) Men dersom jeg ER ca 3 mnd på vei, har jeg jo altså tatt p-piller i nesten 100 dager som gravid! Har dette noen skadelig effekt på barnet? Eller hadde jeg mest sannsynlig spontanabortert dersom barnet hadde tatt skade av det? Fikk ikke noe skikkelig svar av legen...
*SvangerskapsTrollet* Skrevet 2. august 2009 #2 Skrevet 2. august 2009 Hei... Kusina mi fikk eneggede tvillinger etter de tre første svangerskapsmånedene på p-piller! Vi snakket en del om dette siden det naturligvis ble fremstilt som et lite mirakel siden hun nettopp gikk på piller... Hun hadde hvertfall fått beskjed om at det ikke hadde noen negativ effekt på fostrene, men at hun selvfølgelig måtte slutte med de med det samme:) Tror ikke du skal bekymre deg så veldig! Tenk på alle barna som er unnfanget selv om det har vært brukt hormonell prevansjon lenge i svangerskapet! Og som du selv skriver, er jo sjansen for at naturen ordner opp selv der hvis det skulle være noe galt... Det går sikkert bra! Lykke til :-)
Snuppelura&Go`klompene Skrevet 2. august 2009 #3 Skrevet 2. august 2009 Uten at jeg er noen som helst ekspert, så vil jeg tro det går helt fint. Har inntrykk av at det er ganske "mange" som blir gravide på p-pilla, uten at deres barn har tatt noen skade av det.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 2. august 2009 #4 Skrevet 2. august 2009 Hei! :-) Gratulere med graviditeten! :-) Kjenner ei som også gikk på p - piller dei 2 - 3 første mnd av graviditeten, hun har ei frisk og fin jente på 13 år nå! :-) Har også flere veninner som har blitt gravide på minipillen, og det har gått bra med alle sammen! :-) Lykke til, dette går nok bra! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå