Gå til innhold

Dere med kraftig hårvekst (på kroppen...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med intimbarbering? Blir sprø jeg, må jo barbere hver eneste dag hvis det ikke skal kjennes ut som skjegg...det gjør det egentlig uansett da :-O

Legger, under armene og bikinilinja er like ille alle sammen, man SER hår etter en dag liksom. Finnes det noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det sånn, men har ingen råd.

I blame it on mum!!

Skrevet

Har ikke de fleste det sånn etter barbering da? Hårene blir jo bare kuttet ved overflaten, så de kommer fort litt opp av huden igjen. Så det blir som skjeggstubber..

Jeg har begynt å bruke voks. Kjempegodt å slippe å ta det så ofte. Har aldri hatt så myk hud under armene før jeg! Eller andre plasser for den saks skyld.. :o)

Skrevet

Har nesten ikke kroppshår selv, men har ei venninne som sliter veldig. Men hun vokser, da er hun fri for hår i et par uker i hvertfall før det begynner å vokse ut igjen, men man må vente til det er 5mm før man får tatt det igjen, men bedre det enn å gå med skjeggstubb her hele tida?

Skrevet

Ugh, ikke snakk en gang... :-( Driver og vurderer voks (stadig vekk egentlig) men tør ikke gjøre det selv. Så dermed kommer jeg meg aldri av gårde til salongen, siden pengene det koster trengs til så mye annet i hverdagen.

Mitt problem er jo at første barbering går greit, men om jeg skal barbere stubbene dagen etter så blir jeg kjemperød og blør og greier. Da er det jo ingen vits. Kan jo ikke vise meg i bikini uansett (har Bred bikinilinje ja...). Så med meg så må det gå noen dager mellom hver barbering og jeg må bruke nye høvelblad hver gang (dyrt ja...).

Barberer "bare" bikinilinja og på "undersiden", for det ser best ut på meg. Uten dusken blir jeg bare seendes snål ut, he he.

Skrevet

Det tok lang tid før jeg turte og prøve voks også, men etter første gangen så gjør det ikke så vondt lengere. Så etter et par ganger sluttet det å bli rødt også etter voksing. Nå napper jeg også, både her og der, om det er noen hår som ikke kommer med.

Det gjør vondt og vokse første gangen, men bare bit tennene sammen. Smertene går over ganske så fort egentlig. Bare tell til ti! :o)

Men den/de første gangene kan man bli ganske sår, jeg klarte nesten ikke ligge på magen, å det å ta armene sammen var vondt, men det gikk over det også, å gangen etter det var det ikke i nærheten av så vondt engang.

Skrevet

Jeg kan forresten heller ikke barbere meg 2 dager etterhverandre, hvertfall ikke intimbarbering. Det blir rødt og sårt, blør jeg også. Det gjør jeg forsåvidt etter første gangen også, ser ut som ei ribba høna, ikke pent.. =S

Hilsen anonym over her..

Skrevet

Ja, at det skal være så mye hår, skjønner ikke vitsen...hehe

Hva slags voks bruker dere? Har aldri prøvd det jeg, men får man med håret selv om det er tykt? Sånn hårfjerningskrem er ingen vits for meg, for nesten ingen hår blir med... :( Men da får jeg teste ut voks. Men det blir vel dårlig m sex mens man venter på at håret skal bli langt nok til å vokse da, for da er det jo ekkelt igjen....eller? Iallefall om man er på byen og møter en, da hadde ikke jeg turt å ha med meg noen hjem, med buskvekst....

HI

Skrevet

Jeg driter i å barbere meg, vokser jo bare ut igjen med en gang, og jeg orker ikke bruke tid på å barbere meg eller tenke over det. Bare akseptere at jeg er et fint menneske selv om jeg har mer hår på kroppen enn gjennomsnittsdama. Hadde jeg vært mann hadde jo INGEN brydd seg.

Finnes forresten bikinibukser som er sånn bokseraktige, så har slike for å ikke måtte barbere alt der nede. Men barberer litt i kantene hvis jeg skal bade bare for å ikke sjokkere folk.

Skrevet

trodde alle barberte seg nå om dagen jeg...

Skrevet

ingen råd dessverre.. barberer meg nedentil og under armene annehver dag.. minst.. hvis det er noe spesielt jeg skal så kan det bli hver dag..

leggene er jeg ikke like nøye med, men et par dager i uka.. hårene er litt lysere om sommeren.

Lårene tar jeg et par ganger i uka..

Skrevet

jeg begynte og bruke epilator. kjøpte en for 400 kr.

når hårene vokser ut etter 4 uke ca så er de så lyse og tynne at det ikke vises uansett.

det er virkelig og annbefale.

de to første gangene gjorde det vont da, men nå er jeg mer herdet.

bruker den på legger,armhuler og bikinilinja =)

Skrevet

Har samme problem. Ble nyskjerrig på voksing Gjør dere det selv og hvor kjøper dere evt. voksen?

Skrevet

Anonym 20:24

Hadde du mørke, tykke hår før? Jeg prøvde en sånn for noen år siden, men jeg synes det var helt forferdelig, det ble med en gang...hehe og bikinilinja - hvordan får du til det uten å grine da???? ;)

Jeg har ikke kjæreste nei, om det var meg du over her mente? jeg er HI

Skrevet

Veldig godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter med dette.

Føler meg plutselig mye bedre!!

Jeg bruker både høvel og voks. voks om vinteren og høvel om sommeren.

Skrevet

hei anonym 20:24 her... ja hadde mørke tykke hår fra før.

den epilatoren jeg kjøpte hadde med flere utstyrsdeler. for førstegangsbruk med sånn masserende greie på og skrubbhansker og diverse.

men skal ikke lyve på meg at det var smertefritt, det var det ikke!! hehe..

men etter et par ganger så ble det bedre. jeg er vant til å bruke voks og sånn fra før men det funket ikke like bra. huden min er nok litt mer herden. men det er absolut verd det, så annbefaler og teste det ut.

du får de i alle prisklasser. jeg så ut en på ekspert butikken men det ble sånn at jeg kjøpte en fra obs.

Skrevet

dere som vokser selv.

Hvor kjøper dere det?

Skrevet

du kan kjøpe på h&m eller i enkelte daglivare butikker.

eller du kan kjøpe epilator som er nesten det samme bare maskindrevet =)

det får du kjøpt på blant annet ekspert og obs.. egentlig mange plasser

Skrevet

Takk for svar. Da skal jeg se om jeg finner det. Jeg har vært hos hudpleier og vokset, men det hadde jo vært like greit å gjøre det selv=) da kan jeg ta det nr jeg vil og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...