Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hatt ork til å være her inne de siste ukene. Jeg var som nevnt i tidligere innlegg, på Nordica for noen uker siden for mitt 8 forsøk, men første IVF. Jeg hadde stor tro på dette forsøket og gledet meg til å forhåpentligvis få en positiv test. Men slik skulle det altså ikke gå.

Etter Lang ventetid full av hormoner reiste jeg til København, fikk ut hele 12 egg og var storfornøyd. Fikk beskjed om at hvis ikke jeg hørte noe var alt gått bra med eggene og jeg skulle som avtalt møte opp to dager senere for innsetting.

Dag 1 gikk og ingen tlf. Jeg Var veldig glad, da hadde vel befruktningen skjedd som normalt tenkte jeg. Men så, morgenen på innsettingsdagen kom tlf jeg aldri trodde jeg skulle få.

De ringte fra Nordica og fortalte meg at eggene ikke hadde befruktet og delt seg som de skulle og at det ikke ble noen innsetting. Jeg fikk sjokk, og visste ikke hva jeg skulle si. De sa at jeg kunne komme ned på klinikken for samtale om jeg ville det. Jeg la på tlf og tenkte at herregud skjer virkelig dette, men samtidig tenkte jeg også at, jeg visste at det kunne jo skje, men at jeg bare må prøve igjen.

Dro til klinikken i lettere sjokktilstand for å høre dommen om hvorfor det ikke hadde gått som det skulle. Den beskjeden jeg fikk hadde jeg aldri i min villeste fantasi trodd at jeg noen gang skulle få høre.

Jeg var født med ødelagte egg. Eller rettere sagt, ødelagte eggeskall. Funksjonen til skallet på eggene mine fungerer ikke som det skal. De slipper enten inn ingen sædceller eller altfor mange, i stedet for en som er normalt.

Dommen: >Jeg kan mest sannsynlig aldri bli gravid.

Dette er, som dere sikkert forstår, den værste beskjeden jeg kunne få. En ting er å slite med å bli gravid, så lenge jeg blir det etter hvert. Men å få beskjed om dette, nei det hadde jeg aldri trodd.

Er vel egentlig ikke så mye mer å si, enn at jeg har hatt og har fortsatt det helt jævlig. Føler at store deler av meningen min med livet er borte, vet ikke hvordan jeg skal klare meg videre.

Ville bare fortelle om hva som hadde skjedd. Selv om jeg aldri har møtt dere, har jeg vært inne på dette forumet i to år nå og føler at jeg kjenner dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så trist... Hva med ICSI? Er det en mulighet for deg, snakket de om det?

Skrevet

Fy f... angelica-s, dette må ha vært ekstremt tøft å høre. Skjønner godt at du er fortvilet nå.

Håper det kan komme noe positivt ut av dette til slutt, at legene nå vet hva som er galt og kan komme opp med en plan som kan hjelpe deg å få barn på tross av eggdefekten.

Du må holde oss oppdatert på hvordan det går med deg, som du sier så blir man "litt kjent" her inne.

Håper virkelig at legene kan hjelpe deg videre om du bestemmer deg for at det er det du vil.

Klem

Skrevet

Kjære deg, jeg vet ikke hva jeg skal si til deg. Kan selvsagt ikke på noen måte si at jeg forstår hvordan du har det nå :o( Men at du har det tøfft, det forstår jeg.. Håper du har noen rundt deg som kan ta litt vare på deg nå.

Mange klemmer fra

Skrevet

Har sendt deg PM

Skrevet

Kjære deg-så vond beskjed å få.Likevel er der jo veier å gå,bare tyngre og dyrere.Eggdonasjon er jo en absolutt mulighet for deg.Ta vare på deg selv.

Skrevet

Nei og nei... jeg har ikke ord..

Hadde det bare vært noe jeg kunne sagt eller gjort for å få deg til å føle deg bedre... ville jeg gjort det... Huff... nei dette var ikke noe hyggelig lesning.

... eneste jeg kan trøste med er at jeg har møtt 2 fantastiske skapninger av noen babyer som er blitt til i spania... kanskje noe å tenke på når den verste skuffelsen har lagt seg...

En skikkelig god trøsteklem fra meg...

Skrevet

Huff, så trist :( Vet ikke hva jeg skal si... Håper du finner andre løsninger og lykkes til slutt!

Skrevet

Så utrolig trist og tøff beskjed å få. Håper du klarer å forsone deg med beskjeden når du har fått litt mer tid på deg. Som andre nevner her også, det er andre alternativer også (som eggdonasjon).

Bruk de du har rundt deg til støtte og trøst. Prøv å finn noe som gir deg et lite løft i hverdagen (Etter å ha fulgt min far gjennom lang tids sykdom og deretter bortgang fant jeg stor hjelp i yoga, både for å få et pusterom, men også for å kanalisere sorgen)

Skjønner godt at du føler at meningen med livet er borte etter alt du har vært gjennom. Men meningen med livet er ikke alltid å få barn. Jeg kjenner flere personer som er ufrivillig barnløse og som lever et rikt og innholdsrikt liv. De har funnet andre fokuspunkter enn det å få barn og også engasjert seg i nieser/nevøer, barn til partner etc.

Ønsker deg alt godt

Skrevet

Forstår godt at du er i sjokktilstand og ikke ser noen lyspunkt akkurat nå.....du har all min medfølelse.

Håper du etterhvert finner en løsning som kan passe for deg. Inntil da har du all rett til å synes at "life sucks".

Trøsteklem.....

Skrevet

Føler masse med deg angelica-s

Håper du finner styrke til å reise deg igjen, og til å møte de utfordringer som ligger i dette.

Sender masse gode tanker

Skrevet

Uffda angelica-s for en nedtur etter å ha fått ut 12 egg. Jeg føler med deg og håper at det finnes noe løsninger som kan gjøre deg gravid.

Trøsteklem

Skrevet

Kjære Angelica, det her må ha vært helt forferdelig. Har jo gått gjennom noen sånne skrekksenarier i hodet mitt ved de to uttakene jeg har hatt. Hva om .... Håper at du på sikt kan finne andre løsninger, som vil gi deg ditt etterlengtede barn. Du er i hvert fall fortsatt svært ung og har tiden på deg. Ta vare på deg så best du kan! Jeg føler med deg ...

Skrevet

Uff, dette var forferdelig trist å høre, og du må ha det helt forferdelig.

Jeg kjenner deg ikke, men har lyst å gi deg en stooor trøsteklem.

Men jeg vil også si, ikke gi opp.....selv er jeg igang med eggdonasjon, ikke lyktes enda men det skal jeg :)

Å få egg fra en annen kvinne må jo være en mulighet også for deg slik at din store drøm kan gå i oppfyllelse.

Hvis du etterhvert når det værste sjokket har gitt seg vil høre mer bare send en personlig melding.

Klem

Skrevet

Er umulig å forestille seg hvor tøfft du må ha det nå! Vi her inne vet jo alt om for en runde det er å få barn ved hjelp av donor, så kommer den ekstra påkjenning for de som trenger litt ekstra hjelp på veien.

Og så få den beskjeden du har fått..må være fryktelig.

Håper også, som flere her, at du finner styrke og går videre.

En av de tingene jeg syns er så flott med dette forumet er at alle er så flinke å dele sine erfaringer. Og det kan virkelig virke som at når en dør lukker seg, så finner mange en ny dør å åpne - med nye muligheter.

Håper dette også er veien for deg.

Skrevet

Kjære Angelica-s

Jeg føler så med deg i den situasjon du er i nå. Å være ufrivillig barnløs er forferdelig, en virkelighet som er et mareritt. Jeg håper legene kan hjelpe deg på en eller annen måte. Kanskje eggdonasjon er en mulighet.Jeg tenker ofte livet er så urettferdig, hvorfor skal det være sånn? Noen vil ikke ha barn, men får dem så lett som bare det. Andre ønsker seg inderlig barn, men får ikke. Heldigvis er du ennå ung,og teknologien utvikles hele tiden!! Håper du skal få drømmen din oppfylt!!!!

klem babyplaner

Skrevet

Uff, noe så utrolig trist å høre Angelica-s. Og du som har slitt så mye for dette og ønsket deg så sterkt et barn! Jeg skjønner at du er langt nede nå, men prøv å ta vare på deg selv så godt du kan. Og håper at familien rundt deg støtter og trøster deg. Veldig leit dette. Synes veldig synd på deg stakkars vennen. Hva kan jeg si...

Du er fortsatt ung, og en dag får du nok det barnet du ønsker deg skal du se!!

Mange trøsteklemmer fra

Skrevet

Hei alle sammen

Tusen takk for gode ord og trøsteklemmer:)

Det betyr mye for meg. Som jeg har sagt til mine venner og familie også, så er det dessverre ikke så mye man kan si i en sånn situasjon som hjelper. Men det som hjelper er at jeg vet at jeg har folk rundt meg som bryr seg om meg:)

Ellers så har jeg god støtte i mine foreldre og søsken og venner. Er veldig godt å ha de. Hadde vært vanskelig å være helt alene i en sånn situasjon.

Selv om det er vanskelig å tenke på nå, vet jeg at de finnes andre muligheter som eggdonasjon og embryoadopsjon , og det er absolutt noe som kan være aktuelt for meg.

Og Liesje: Takk for tilbud om å sende deg personlig mld om spørsmål ang ED, det kommer jeg nok absolutt til å gjøre:) Sitter inne med mange spørsmål, hvis jeg skulle bestemme meg for det.

Når det gjelder ICSI, så sa de på Nordica at det var noe de kunne prøve hvis jeg ville det, men de hadde ingen garanti for at de fikk det til/at det fungerte på mine egg.

Jeg må på en måte se på det som en dyr undersøkelse av eggene hvis jeg bestemmer meg for å prøve dette.

Igjen, takk for at dere er til jenter:)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...