Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 30 nå og har de siste fire-fem dagene plutselig fått brå, stikkende smerter på høyre side i overgangen mellom rygg og rumpe. Smerten sitter dypt; langt inne i kroppen på en måte. Smertene er ganske intense og kommer i ulike situasjoner; f.eks når jeg går, reiser/setter meg, snur meg fra en liggende stilling til en annen osv. Smertene er verst den første timen etter at jeg står opp; da er "alt" vondt. Utover dagen skal det litt mer til før smertene kicker inn. Det blir verre hvis jeg går lange turer. Er det dette som er bekkenløsning? Eller er det bare en isjasnerve i klem eller lignende? Dette er mitt andre svangerskap og jeg hadde ikke antydning til slike smerter gjennom forrige graviditet. Jeg har ingen smerter på min venstre side. Jeg har alltid innbilt meg at bekkenløsning kommer mer gradvis og kanskje på begge sider samtidig? Innspill mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke usannsynlig at dette er bekkenløsning. Du kan lese litt på www.lkb.no. Man kan godt ha smerter bare på den ene siden. Kanskje er det en låsning?

Fikk beskjed fra manuellterapaut at hvis det var nerver i klem ville man ofte kjenne noe nedover beina/ i føttene/tærne...

Skrevet

Jeg har også det samme som deg, bare på høgre siden..

Jeg er i uke 32 og jeg kjenner det som en intens smerte, nesten som om noen "borrer" seg inn! Men jeg har ikke dette hver dag, bare engang i blandt. Jeg har slått meg til ro med at det er bekkenet som driver å ordner seg til til fødselen:) Men hva vet jeg hehe.. Jeg er førstegangs:)

Tenkte det var greit for deg å vite at vi er flere som bare har dette på høgre side:)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...