Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Jeg er i uke 31 og har begynt å få vondt i korsryggen og liksom i beinene rundt underlivet. Ikke hele tiden, men de dagene jeg ikke passer på å hvile meg. Hvis jeg står og går mye, eller hvis jeg siter for lenge på hardt underlag får jeg smerter. Noen ganger er de så sterke at når jeg setter beine ned på gulvet går det nesten størt gjennom korsryggen min. Har også begynt å noen ganger våkne om natta av smerter i korsryggen. Hadde INEGn slike plager i forrige svangerskap så jeg lurer på om dette er bekkenløsning eller hva? Trubadur:)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #3 Skrevet 1. august 2009 Det kan det være ja... løsning eller låsning...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #4 Skrevet 1. august 2009 kan det vel være...kan og være at du går litt stivt slik at du får låsning...anbefaler at du ber om henvisning til fysioterapeut og finner det ut, det gjorde jeg med ca samme symptomene- og ble "opplært" til å gå riktig og avslappet, samtidig som fysioterapeuten myka opp de punktene som var vonde (og det var jævlig vondt), etter det har jeg nesten ikke hatt vondt i det hele tatt...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #5 Skrevet 1. august 2009 oki.. Takk for svar. Har nok vent meg til å gå på en spesiell måte fordi jeg får lett vondt i lysken når jeg går. (hadde det sist svangerskap også) Og nå har jeg funnet ut at hvis jeg vagger litt når jeg går, så får jeg ikke så vondt i lysken. Men når jeg tenker meg om så låser jeg jo egentlig hoftene når jeg går slik.... da blir det liksom å velge mellom to onder.... Uansett... takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #6 Skrevet 1. august 2009 ta det med fysioterapeut, de kan få bort ganske mye og forhindre forverring...er endel muskler og muskelfester man nesten ikke ante man hadde som får gjennomgå når vi øker vekt og er gravide
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå