Gå til innhold

Feber på nytt etter 5 dager med antibiotika

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var hos lege med Matilde på mandag hvor det ble konstantert ørebetennelse, og vi fikk abboticin atibiotika. Det gikk raskt bedre, hosten og ørevondtet ble borte, men i kveld fikk hun plutselig feber igjen. Målte 40,3 for litt siden. Er dette normalt? Er nok i overkant hysterisk, men dette liker jeg absolutt ikke.

Andre som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun går på penicilin nå så skal hun ikke ha feber igjen nå.. Ville ringt legen igjen mandag om hun fortsatt har feber.. Men hvilken type penicilin har hun fått?? Aldri hørt om Abboticin før.. Ikke Apocillin du mener? Kan også være at den typen hun har fått ikke funker på henne..

Skrevet

Ja nei den heter abboticin. Er visst det samme som Ery-Max, som jeg har hørt mange får til unger som har ørebetennelse. Jeg tenkte også tanken på at den ikke fungerte på henne, men som sagt så ble ørene og halsen og hosten mye bedre nesten med en gang hun startet med medisinen på mandag. Men som du sier - en skal vel ikke få feber samtidig som man går på antibiotikakur..

Skrevet

Kan vel være no virus hun har fått. Antibiotika hjelper ikke mot virus- kun bakterier

Skrevet

Nei blir man ikke betraktelig bedre etter 3 dager så skal man jo også ringe til lege igjen.. Men kan jo hende at hun har pådratt seg noe virusinfeksjon oppa dette.. Antibiotika tar jo ikke virusinfeksjoner.. Men jeg ville ringt og hørt ja.. I morgen tidlig eller mandag.. Litt utifra formen hennes ville jeg sett an.. =)

Skrevet

Hun har iallfall hatt bakteriell infeksjon, siden CRPen var 105 på mandag, men kan jo være det er noe virus ute og går nå. Hvem vet.

Vi får se det litt an. Takk for svar, jenter!

Skrevet

Ingen tvil om at det er bakterielt da nei.. Kan jo spørre legevakten i morgen om du kan få ta ny crp pga hun igjen har fått feber.. Kan jo se da om det eventuelt er virus, selvom det også kan missforstås med at crp kanskje også er stigende.. Uansett får hun ha god bedring.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...