Gjest Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Noen med erfaringer? Jeg har aldri slanket meg før så har veldig lite peil på dette. Vekten i kveld viste hele 76 kg og jeg er 1,68 cm høy... Vil ned 10 kg, men trenger hjelp. Jeg eier verken tålmodighet eller viljestyrke. Trøstespiser nok mye, men skal slutte med cola og bytte ut brødet med knekkebrød i første omgang... Er det smart å supplere med alli tbl? Eller denne ketosekuren? Noen med erfaringer?
Expat Skrevet 1. august 2009 #2 Skrevet 1. august 2009 Ketolysekuren er veldig effektiv men innebærer at du følger kuren til punkt og prikke.
Mrs. Bouquet Skrevet 1. august 2009 #3 Skrevet 1. august 2009 Ketolysekuren er veldig streng med tanke på karbodydrater, blir ikke mer en rundt 2 knekke brød på deg til dagen om du velger ketolyse. Der setter man i gang fettforbrenningen på kroppen med å spise minimalt med karbodydrater, mens Alli som jeg har forstått reduserer fettopptaket i tarmen. To ganske forskjellige måter kroppen skal redusere fettreservene på kroppen med andre ord.
kokosyklus Skrevet 1. august 2009 #4 Skrevet 1. august 2009 Kutt ut cola og du vil merke stor forskjell! Du trenger ikke kutte ut brød med en gang, men la heller være å spise mye godis. drikk vann istedet fro brus Og gå ca 30 min daglig til å begynne med så kan du legge inn litt trening etterhvert kanskje? Eller gå 1 t daglig etterhvert:) Ta det pent og rolig, så skal du se at du innen ett år har greid å forandre litt. F.eks kan du si til deg selv at du skal endre på en ting i uka. Kutte cola denne uka gå daglige turer drikke mer vann ta trantbl spise en frukt daglig spise to frukt daglig mandler og nøtter' og vips så er du igang
klovnebukse Skrevet 1. august 2009 #5 Skrevet 1. august 2009 Siden du aldri har slanket deg så burde du jo forsøke å gjøre det først uten bruk av noe annet enn omlegging av kosthold og trene mer. Og jeg tror at det blir helt feil for deg å begynne på ketolyse da dette medfører en komplett endring av kostholdet samt eksluderer en rekke ting du kanskje liker. Alli er uaktuelt for deg siden du ikke har BMI på over 28. Jeg gikk ned 6 kg på 6 uker ved å bli med på vektklubben.no (ikke vektklubb.no, men med -en på slutten.) Det er et gratis forum som bruker prinsippet til Grete Roede. Og det går jo ut på å spise hver 3-4 time og ikke så mye om gangen. Å erstatte brød med knekkebrød er en bra start. Jeg spiser helt normalt, og kan unne meg litt godt inni mellom, så for meg er dette en bra ting. Har også begynt å trene. Tilbereder også middag uten bruk av olje, og det har hjulpet de dagene jeg spiser litt sjokolade.
kokosyklus Skrevet 1. august 2009 #6 Skrevet 1. august 2009 www.greteroede.no -har en egen gratis vektklubb på nett. Der kan du logge deg inn med profil og de har en liknende side som denne hvor man kan motivere hverandre til å gå en tur osv. man kan også registrere hvor mye man spiser hvis man vil det og en vektkurve som følger den fra uke til uke. husk at 1 kg i uka er mer enn nok. Disse kurene gjør bare at du går opp igejn og gjerne mer da du avslutter. Mye bedre å tenke på hva det er som egentlig gav deg disse kiloene. Og hvordan kan du forhindre at det blri fler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå