♥mini♥lille♥knerten Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Er det bare meg som får rare blikk når jeg sier at jeg ønsker meg et barn nr 3? Til og med fra familien. Jeg blir så frustrert. Jeg syntes vi klarer alt så fint nå, og har gode rutiner på de to barna våre. Derfor ønsker vi oss ett til - kanskje i løpet av et år (sistemann er snart 1 år) og folk himler med øynene. Jeg er ikke ung lenger, og ønsker at barna skal få glede av hverandre, noe ikke jeg selv har nytt godt av, men noe mannen har veldig god erfaring med i barndommen. Nå passer det også bra iht. jobb og livssituasjon. Og alle skygger banen. Er det noe jeg har gått glipp av som gjør det så fryktelig, bortsett fra at det blir slitsomt?
3b@rnsmor-30* Skrevet 1. august 2009 #2 Skrevet 1. august 2009 vi har akkurat fått vårt barn nr 3. fikk også en del reaksjoner da det kom ut at jeg var gravid... alle var liksom mer opptatte av at det kom til å bli slitsomt enn å gratulere... lillesnuppa er 3 uker, og de to andre er 6 år og 4,5 år. jeg er selv eldst av 3 tette jenter (3 år og 3mnd mellom meg og yngste) og mannen har ei storesøster som er 2 år eldre. skjønner godt at du vil ha et barn til jeg!
Lille Vitamin har 3 minier Skrevet 1. august 2009 #3 Skrevet 1. august 2009 Nei jeg opplevde det samme da vi ønsket oss nr 3. Blir litt sånn "åh herregud hvor mange skal du HA?" -blikk liksom. Idiotisk. Nå ønsker jeg meg nr 4, men har en mann som ikke vil så jeg trenger tips til hvordan jeg skal få det til ;o)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. august 2009 #4 Skrevet 1. august 2009 hæ? skal du ikke være A4? har du ikke alt du ønsker nå da? mann, 2 barn. sted og bo og sikkert bil også. også skal du ønske deg enda ett barn. er det ikke nok med det perfekte livet dere har? hehe.. jeg tror mange tenker litt sånn... hehe men det får dem jo bare tenke.
Fire småtroll Skrevet 1. august 2009 #5 Skrevet 1. august 2009 Åneida, du skulle hørt reaksjonene og sett blikkene vi fikk du Etter at barn nummer tre var født fikk vi utallige kommentarer om at nå er dere vel ferdige, nå skal dere vel ikke ha flere osv. Da jeg av og til nevnte at jeg godt kunne tenke meg nummer fire trodde folk jeg var gal, og var ikke redd for å fortelle meg det heller.. Så jeg var skikkelig spent på reaksjonene da jeg ble gravid med nummer fire, og jeg ble faktisk positivt overrasket. Da svangerskapet var et faktum var alle veldig positive, fikk gratulasjoner og lykkeønskninger. Plutselig synes folk vi var heldige og var misunnelige Det går seg til skal du se, tror bare folk må venne seg til tanken på at noen kunne tenke seg å velge anderledes enn dem selv. Ikke er det så fryktelig slitsomt heller, når man har mange barn har de stor underholdningsverdi i hverandre. De er aldri ensomme og kjeder seg aldri, de har alltid noen å leke med.
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 1. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2009 Vi får klinke til med et tvillingpar, så får vi se hva folk sier ;-) Jeg syntes det er rart at folk setter strek ved to stk jeg. Men det er kanskje jeg som er rar. Det er jo det fineste man kan oppleve :-) Selv om jeg syntes mye er slitsomt. Det er 2,5 år mellom mine to. Kunne tenke meg en ting med samme mellomrom. jeg ser det som en langsiktig investering, med mange gleder i fremtiden.
Gjest Skrevet 1. august 2009 #7 Skrevet 1. august 2009 oi.. trodde egentlig det var blitt mer vanlig med tre barn nå egentlig jeg.. syns det er MANGE som har tre..
musketingen Skrevet 1. august 2009 #8 Skrevet 1. august 2009 Vi har tre gutter ( 6, 2 og minsten er 7 mnd). Da vi venten nr tre fikk vi også mange reaksjoner fra folk som "beundret" oss som orket enda en... Har en følelse av at mange stopper etter to. Men har også venner som har fire:) Selv var jeg ikke i tvil om at jeg ønsket flere enn to. Kunne egentlig tenke 4, men nå kjenner jeg at det er nok med 3... Er ganske hektisk!!!
Gjest Skrevet 1. august 2009 #9 Skrevet 1. august 2009 Joda, har opplevd det samme selv. Vi har jo to, gutt og jente, så hvorfor skal vi ha tre? Er vi helt rare? De eneste som synes det er positivt er trebarns(eller flere)familier. Senest i går sa en venninne av meg "jeg smekker deg hvis du får flere". Øhm, nå er det strengt tatt vårt valg. Og hva vet vel hun, singel og barnløs som hun er? Kjenner at jeg fortsatt er irritert over den kommentaren. Vi er gode foreldre, har blide og trygge barn, har alt på stell... så om det skulle dukke opp en tredjemann, så får dama smekke seg selv i stedet! ;-)
Trouble Skrevet 2. august 2009 #10 Skrevet 2. august 2009 vi har 3 barn og familie lurer på når 4. mann kommer Vi har gitt oss med de tre vi har fått, men familien er ikke helt enig! Så enkelte ganger så går det andre veien! Lykke til
Gjest Skrevet 2. august 2009 #11 Skrevet 2. august 2009 I min familie og slekt ser jeg 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3 hele veien nesten....vi er noen som har slitt....og det er jo grunnen der, ønsker veldig flere barn her og det vet jeg de andre sliterne gjør også. Så her håper vi på mirakler!!! Barn er en velsignelse. Og det står jo å lese flere steder at mange barn er en trend...... Så jeg hever ikke ett øyebryn om noen sier de er gravid.
Hikken Skrevet 2. august 2009 #12 Skrevet 2. august 2009 Åh, så heldig du er ) Skjønner deg veldig godt jeg. Er selv en av tre og ahr lyst på like mange selv, men vi har ett barn, og jeg tror jeg skal ha godt med flaks med hvis samboeren min godtar en til ;-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå