Gå til innhold

Bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med dere som har hatt bekkenløsning i flere svangerskap?

I mitt første svangerskaå ble jeg sykemeldt 100% fra uke 24 med sterke smerter.

I andre svangerskapet hadde jeg smerter i bekkenet før jeg visste jeg var gravid. Ble 100%sykmeldt i uke 9. Gikk med krykker fra ca uke 28. Men da hadde jeg presset meg hardere enn jeg burde.

Nå har jeg akkurat funnet ut at jeg er gravid igjen. Også denne gangen har jeg hatt smerter i bekkenet før jeg visste jeg var gravid. I dag spaserte vi en liten tur. Kjente litt smerter når vi gikk. Men så satt jeg litt i bil, og når jeg skulle ut igjen var det to ganger foten bare sviktet.

Har heldigvis en jobb som jeg kan holde ut i lenger enn i de forrigesvangerskapene.

Er det noe håp for at jeg skal greie meg uten de store plager i dette svangerskapet?

Noen som har hatt bekkenløsning i de første svangerskapene men ikke senere svangerskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde fra uke 15 første gang, og gikk på krykker mot slutten, Var bedre etter hodet festa seg da, men slet litt etterpå. Med andre kjente jeg som deg bekkenløsnigen før jeg visste jeg var graivd. Men da jeg ble klar over at jeg var gravid så tok jeg de hensyn som må taes. Er nå i uke 29 og mye bedre enn sist gang. Går til manuellterapi. Den siste uke har det forøvrig rast rett neddover:( Etter å lenge ikke hatt føtter som svikter, har jeg nå en fot jeg av og til lurer på om henger fast. Smertene gjør meg jo sikker på at den gjør det da, men er rimelig redd for at jeg må på krykker igjen.

Nå er jo det veldig lite anbefalt, da man ved krykkegang ikke får brukt de musklene det er nødvendig man bruker.

Men med tanke på hodet, vil jeg heller ikke holde meg bare hjemme for å slippe å måtte gå på krykker....

Ikke lett dette! Føler med deg!! Men min erfaring er jo at man ved å virkelig være konsekvent på å ta henysn, ta hensyn og atter en gang ta hensyn til den lidelsen man har, så er man friskere lengre! Det er faktisk litt opp til oss selv! Senk kravene til deg selv masse! Det er desverre det eneste som kan gi deg et bedre svangerskap denne gangen! Det er i allefall min erfaring!

Skrevet

Dere vet dere kan få sånn handikappskilt i bilen så dere slipper gå så langt fra parkeringsplassen til butikken osv. En jeg kjenner fikk det.

Skrevet

Tusen takk for gode svar:)

Kjenner jeg er litt redd for å måtte til med til med krykker enda tidligere enn sist.

Er det flere med erfaring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...