Gå til innhold

Min tale til ham

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og prøver å komme igang med taleskrivingen. Men hvordan begynner jeg? Har noen et tips eller to? En rød tråd å dele ut? Et rammeverk?

Vil jo helst at det skal være uforglemmelig ;)

Var i bryllup til en venninne som virkelig ikke fikk det til. Det ble bare rart og hun stod og leste opp fra et papir. Vil veldig gjerne at ting skal gli litt lettere ut av min munn :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal begynne med å advare gjestene litt om at det kan bli tårevått og endel skålepauser hehe ;)

Så tenkte jeg å starte selve talen med hvordan vi møttes (litt spesiell historie som på en måte viser at vi er litt "ment to be"), ramse opp noen grunner til hvorfor det MÅTTE bli oss, både seriøse grunner til hvorfor jeg elsker han og litt tullete grunner som er litt for internt til å skrive her men som alle gjestene kommer til å le godt av siden det er så OSS.

Så tenkte jeg å gå videre til å takke svigerfamilien for alt de har gjort for meg og alt de betyr for meg, så min mamma av samme grunner (+ snakke litt om pappa som ikke er med oss mer, det er her det kan bli mest tårevått kjenner jeg) og så takke resten av gjestene for at de kom osv.

Synes det er litt vanskelig å forklare uten å skrive hele talen her, men jeg er veldig fornøyd selv ihvertfall :)

Viktig å få med litt av hvert tror jeg, både romantikk, humor og en liten takkerunde til forskjellige.

Jeg skal også printe ut talen på kort med pause der det skal være osv slik at det ikke blir seende ut som om jeg står å leser opp en stil eller fra avisen.

Skrevet

Hvorfor-det-måtte-bli-oss-vrien likte jeg. Særlig hvis man også tar med helt tullete grunner. F.eks at det måtte bli oss for at han ikke skulle bli helt autist ;) Hehe

Noen prater om hvor like man er. Men jeg tror kanskje jeg kan prate om hvor utfyllende vi er.

Men det er bare å komme igang. Har ledd sånn av alle de som skriver tale siste natten, og nå må jeg passe meg for å ikke bli en av dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...