Gå til innhold

Medisinsk eller kirurgisk abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt gravid selv om vi brukte kondom og i vår livssituasjon akkurat nå har jeg valgt å avslutte svangerskapet. Er det noen her som har prøvd begge typer abort og hvilken er så fall å anbfale over den andre? Lurer på om det er mye smerter ved en medisinsk og om en "ser" det som kommer ut om dere forstår..? Situsjonen er ikke lett, så jeg vil helst gjøre det som er minst belastende psykisk og fysisk...

Videoannonse
Annonse
Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Jeg har to kirurgiske aborter bak meg, så kan ikke svare på forskjeller om de to..det var ganske mange år i mellom de abortene, på den siste fikk jeg en tablett som skulle inn i skjeden kvelden før, det fikk jeg ikke på første abort. Det er den verste smerten jeg noen gang har opplevd..akkurat som å komme rett inn i fødsel uten at kroppen har hatt 9 mnd på å forberede seg..jeg spydde og hylgrein og lå med kramper hele natten. Jeg vet ikke om det er vanlig å få sånne tabletter før, men..huff, ikke godt.

Men jeg vil ønske deg lykke til, det er et tøft valg..men du har sikkert tatt det riktige valget for deg akkurat nå.

Klem

Skrevet

Hjelpes! Høres jo grusomt ut! Jeg har selv hatt to kirurgiske aborter for maaange år siden, men fikk ingen stikkpille. De på sykehuset sier at jeg får stikkpille nå da det skal være en medisinsk abort. Det er kun om jeg ønsker meget sterkt å ha en kirurgisk abort, at det kan vurderes. Men, jeg har jo ikke prøvd medisinsk så jeg vet ikke hva jeg sakl velge. Jeg vil jo helst ikke bli så dårlig da.. Vi har svigers på besøk samme uken og vi vil ikke at de skal finne ut av dette. Blir jeg veldig dårlig, må de ta vare på meg og da må jeg også fortelle det..

Skrevet

Jeg har tatt en medisinsk...ikke vondt, ble litt kvalm av pillen bare. Alt kom ut som en kraftig mens. Opplevde det som lite traumatisk. Lykke til.

Skrevet

Det hørtes jo greit ut.. Takk for svar! Noen flere som har vært gjennom dette?

Skrevet

En kollega av meg tok medisinsk, og hun lå med "rier" i mange timer og hadde det helt grusomt. Hun tok en kirurgisk tre år etter og syntes det var mye bedre.

Tror alle vil reagere forskjellig på de metodene.

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Har været flere litt skumle historier på Anonymforum, om medesinske aborter..om at de har sett fosteret etterpå og at det har vært fælt.

Men det er vanskelig å vite om alle historiene er reelle:-)

Hvordan var de kirurgiske for deg da? Hvis du hadde en ok opplevelse, burde du jo velge det du kjenner til fra før:)

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jeg har hatt kirurgisk abort og anbefaler det. Litt ekkelt rett før narkosen men etterpå er det greit

Skrevet

Jeg tror ikke det stemmer biss, man må ta medisinsk ganske tidlig om jeg husker riktig, jeg tok den i uke 6-7. Alt kom ut som en kraftig mens, umulig å se "babyen" da.

Skrevet

Nå har ikke jeg tatt abort selv, men utifra det jeg vet og har sett selv så vil jeg nok anbefale en kirurgisk abort, hvis man tenker over det psykologiske aspektet. Da får man en kort narkose og når man våkner igjen er alt over. De fleste er i fin form like etter. Medisinske aborter er skjeldent så dramatiske som det beskrives på anonym forum, selvsagt så har det vært tilfeller, men jeg tror at mange av historiene enten er sterkt overdrevet eller rein fiksjon, noen kan selvsagt være sanne, men ikke alle, det nekter jeg å tro, da hadde ikke medisinsk abort vært et alternativ engang.

Skrevet

Venninna mi tok medisinsk abort og hun fikk fosteret i do og det var ferdig utviklet og ikke spesielt hyggelig for henne. Hun var i uke 9 mener jeg.

Skrevet

uff... alle disse abortene :(

Skrevet

Jeg har tatt kirurgisk og hadde ingen problemer med det. Men den stikkpillen det var snakk om her var grusom, ja. Jeg husker at smertene var så store at jeg fikk morfin.

Men etterpå var jeg helt fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...