Millamolly Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Jeg har nettopp fjernet en tvillingcyste ved lap. Lurer nå på om kroppen er "normal" igjen. Noen som har vært borti liknende? Har hatt 2 mislykka ivf/icsi forsøk, men vet ikke om det har skyldes cysten. Takk for innspill
lille Ma blir storesøster Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Hei. Lenge siden sist jeg var her inne, men ville bare svare deg. Jeg var gjennom to ICSI-forsøk sommeren/høsten for to år siden. Jeg ble gravid på det andre forsøket. Da jeg var 15 uker på vei fikk jeg akutte magesmerter og ble til slutt hasteoperert fordi de ikke fant noen årsak til smertene. Det de fant var en tvillingcyste som var i ferd med å ødelegge den ene eggstokken. Både cyste og eggstokk ble fjernet, men 6 mnd senere fødte jeg ei frisk og fin lita jente Jeg ble altså gravid med denne cysten, for legene mente at den måtte vært der lenge. Nå har jeg på et eller annet mirakuløst vis blitt gravid igjen. Denne gangen på naturmåten :-). Blir fulgt opp tett på grunn av mye problemer i forrige svangerskap og ble tidlig påvist en tvillingcyste på den eggstokken jeg har igjen. Altså har jeg igjen blitt gravid med en slik cyste. Vet ikke om slike cyster kan påvirke om man blir gravid eller ikke, vet bare at jeg nå to ganger alikevel har blitt gravid. Siden din cyste nå er fjernet behøver du i alle fall ikke å uro deg for den under en fremtidig graviditet. Lykke til!
Millamolly Skrevet 3. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2009 Tusen takk for svar "lille Ma blir storesøster" ! Jeg trodde det var ganske vanlig med tvillingcyster jeg, men finner så lite informasjon om det så setter veldig pris på kommentarene dine Jeg tror cyster kan lage hormoner og påvirke modningen av egg etc. så jeg håper inderlig at dette problemet er løst for meg nå. Men det er jo kjempepositivt at man tydeligvis kan bli gravid med cystene også! Det lover bra, da kroppen min sikkert er i stand til å lage flere cyster... Gratulerer forresten med graviditeten! Lykke til videre for deg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå