Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge går det før man får svar på søknaden?har ventet tre uker nå,kanskje ikke så lenge,men har termin om åtte uker og skulle gjerne hatt de nå;)

Når burde man eventuelt ringe å klage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV pleier å forbeholde seg retten til å bruke 6-8 uker behandlingstid, men jeg har aldri opplevd at de bruker så lang tid! Pengene kommer nok veldig snart om du har ventet i tre uker... så lenge alt er godkjent og all info er riktig :-) Det tok akkurat tre uker før jeg fikk pengene.

Skrevet

OK:) men det var jo veldig lite informasjon som skulle skrives på de papirene,tror ikke at det kan ha vært nok....bare navnene som skulle skrives...

Skrevet

ring dem og mas... dem skal ikke bruke mer enn 4 uker behandlingstid på søknad om engangsstønad. men, ting kan ta tid om sommeren.. jeg fikk mine på dagen 4 uker etter at jeg søkte.. de bare kom på konto. fikk ikke noe vedtak eller noe sånt. bare en utbetalingslapp:)

Skrevet

Det tok nøyaktig 1 uke fra jeg leverte søknaden til jeg fikk pengene på konto:).Det er vel like før du får pengene tenker jeg:)

Skrevet

Ring dem imorgen og bare hør hvor langt de har kommet i behandlingen.. jeg måtte mase veldig.. tok meg 2 mnd før jeg fikk de på kontoen...

Skrevet

Det er sommerferie, så det kan påvirke tiden det tar.

Ikke så mye info man skal skrive på nei, mest navn og termin + dokumentasjon på termin.

Min tok 3-4 uker. Fikk pengene på konto lenge før jeg fikk vedtaket i posten..

Skrevet

Tusen takk for svar dere!:) Skal vente en uke til og så ser jeg om det har skjedd noe,hvis ikke ringer jeg bare

Skrevet

Ja, ikke verre enn det. De hadde gitt beskjed om de trengte mer dokumentasjon også altså. :)

Skrevet

På Nav Bærum tok det kun 1 uke fra jeg leverte søknad til de sto på konto. Jeg hadde i tillegg glemt å skrive på kontonummer. Da ringte de bare og etterlyste det. Det ordnet seg lett med en telefonsamtale og en mail. Tenker det ikke tar lang tid før du har dem. Men behandlingstiden er individuell fra nav kontor til nav kontor.

Skrevet

behandlingstiden varierer alt etter hvor du bor i landet. Her jeg bor er det 3 mnd. behandlingstid

Skrevet

Nav i Oslo (Alna) brukte bare utrolige 1 uke før de var inne på kontoen.. Men da jeg var der på samtale sa hun dama jeg snakket med at det fint kunne ta et par mndr før pengene kom da det er så mye rot i systemet deres, for ikke å snakke om at det har vært sommerferie og lite aktivitet der oppe!

Skrevet

Må man fylle ut info om far også på det skjemaet?

Kan ikke helt se at det er relevant i forhold til engangsstønaden. Huff. Må få rotet meg til å levere søknaden snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...