Gå til innhold

Er det bare meg som nærmer meg 20 kg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt på meg 18 kg og er 36+4.

Jeg syns kanskje at det begynner å bli i meste laget, men jeg kan ikke gjøre noe med det. Tror en del er vann.

Her inne leser jeg om den ene etter den andre som bare har lagt på seg noen få kg og andre har gått ned.. Å så heldige de er tenker jeg, her sitter jeg med mine snart 20 kg..

Jeg er 168 cm og har gått fra 59 - 77 kg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene, he he, jeg er i uke 33+ og har gått fra 60-62 til 77.9!!!!!! hehe er 1.65 høy, men jeg koser meg veldig, er ellers veldig nazi med mat og trening, men ikke disse 9 mnd, nå bare koser vi oss, å satser på å ta det av igjen, med amming, laaaange gåturer og trening, og såklart mindre kos.

Skrevet

Jeg har lagt på meg en del. Vet ikke helt hvor mye.

Jeg har spist som normalt hele svangerskapet, og vært i jevnlig aktivitet som jeg pleier (men tilpasset formen da).

Jeg regner med at en del er vann.. må jo være det..

Skrevet

Nei, slapp av - jeg har gått opp 22-24 kg, jeg. Har sluttet å lese disse kg-trådene for det er bare flinkaser som har gått opp 8-15 kg som skriver i de.. Men din tråd turte jeg å åpne :-) Jeg er stor nå, men skal komme i form igjen med sunn mat og trening (i alle fall lange turer) etter fødsel. Gleder meg!

Skrevet

De er jo ikke nødvendigvis noe flinkere, bare heldigere. Man kan ikke alltid bestemme hvor mye man legger på seg under et svangerskap:) Og jeg tviler sterkt på at alle de med kun 5 kg i pluss nødvendigvis er så mye sunnere enn de med 20 kg i pluss. Trenger jo ikke være noen sammenheng:)

Skrevet

Jeg har lagt på meg 20 og en halv kilo, og er i uke 36. I tillegg er jeg lita og nett til vanlig, så det kjennes (og synes) godt!! Sist la jeg kun på meg 12 kg, men gikk ned alt sammen innen to uker. Så jeg er ikke bekymret, og om det skulle henge igjen et par kilo senere så er det jo for en god sak :-D

Skrevet

Asså! Jeg har ikke gått opp så alt for mye, er i uke 29 nå. Men jeg har vært veldig strikt på at jeg ikke kan kose meg og følge lystene mine da jeg allerede var 20 kg overvektig før jeg ble gravid. Er 1,60 og veide 85 kg FØR jeg ble gravid. Nå veier jeg 90 - og det er MYE!! Jeg gikk ned 15 kg i fjor sommer og hadde en vekt på 70, men gikk opp alt igjen i vinter nå før jeg ble gravid - så hadde bestemt meg for å ta tak i livet mitt igjen og skulle begynne å slanke meg. 2 uker etterpå finner jeg ut at jeg er gravid, så har vært forsiktig hele tiden. Litt kos på lørdagene :)

Skrevet

Vi er flere i klubben, så slapp av! Jeg veier 60kg til vanlig og er 1,68 høy. Nå viser vekta 81,5kg! Koooser meg jeg og skal snart ta ei ny eplekake ut av ovnen, hehe :)) Vi er gravide, noen kilo ekstra bør i grunn være det minste problemet når vi tenker på hva som venter oss!!! :))

Skrevet

Jeg har gått fra 58,5 til 78,5 kilo!!!! Er 174 høy ;-) Men gjør meg ingenting, det vises ikke så godt at det gjør noe ;)

Skrevet

Slapp av. Det er veldig vanlig å gå opp rundt 20 kg. Og hvis man tenker at ca 8 - 12 av disse forsvinner temmelig kjapt i forbindelse med fødsel osv. Så er de resterende kiloene bare greit å ha til man skal amme.

Jeg la selv på meg ca 20 -22 kg sist svangerskap. Ca 10 av disse forsvant ved fødsel, men kom på igjen da ammingen tappet meg sinnsykt for energi og jeg spiste masse sjokolade for å kompansere.. hehe.. Så innen noen måneder var jeg like tung igjen som da jeg var høygravid. ;)

Dette endret seg først da jeg endret på innstillingen min til mat og sjokolade. Når jeg gikk opp i vekt hadde jeg dårlig samvittighet for hver bit av sjokoladen jeg tok. Men når jeg begynte å tenke mer positivt på det hele gikk plutselig de fleste kiloene av. Så det beste rådet jeg kan gi er å tenke positivt og ikke ha dårlig samvittighet for om man får et kilo eller to for mye. Da trenger man de helt sikkert!!!

I dette svangerskapet tenker jeg ikke på vekta i det hele tatt. Har ikke veid meg siden uke 22, hadde da lagt på meg ca 5 kg. Nå har jeg ingen ide, men regner med det er litt mer nå ja, er jo i uke 30. :)

Ta det med et smil jenter. Slanke oss kan vi gjøre en annen gang. :)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Å jadda, 20 kg opp her også:-) Eller; fra startvekten er det kanskje nærmere 15 kg, men fra det laveste (var kvalm i starten) og til der jeg er nå er det ca 20 kg. Men stresser ikke; forrige svangerskap gikk jeg opp nesten 30:-P .......og de kiloene ammet og trente jeg bort ganske greit, så jeg tenker at det ordner seg nok; spesielt med tanke på at jeg nå straks har to små på under 1,5 år som krever sitt av mammaen sin:-)

Skrevet

Vet ikke hvor mye jeg har gått opp til nå (skal på kontroll på mandag), men det nærmer seg 20 med stormskritt! :)

Jeg gikk opp 20 kg forrige gang også og syns det var helt greit :)

Skrevet

Nei du er absolutt ikke den eneste!

Før graviditeten veide jeg 48 kg (var riktignok underernært da min idealvekt er 55) - ved første kontroll rundt uke 12 lå jeg på 52 kg, og nå i uke 38 er jeg oppi 70 kg :o

Ved forige svangerskap begynte jeg på 55 kg, og gikk opp til 72 kg..

Tror det er veldig individuelt hvor mye man legger på seg.. Har flere venner som nesten ikke har lagt på seg, enda de stapper i seg det de vil.. De som t.o.m har vært flinke til å passe på inntaket har lagt på seg mer.. Og jeg har lagt på meg mer enn forige gang, til tross for at vi nå har hund jeg går daglig turer med + en aktiv 2,5 åring! Ved forige svangerskap lå jeg praktisk talt bare på sofaen og venta på at hun skulle komme ut i 9 mndr ;)

Skrevet

Jeg har gått opp 22 kg jeg, er 35+3 idag. Gått opp fra 80kg til 102!!! Er bare 164 høy. Har sluttet å bry meg om det. Det er bar sånn jeg er. Håper jeg går ned igjen etter fødsel. Har faktisk ikke gått opp i klesstørrelse da, bruker fremdeles str medium :-)

Skrevet

med de 3kg jeg gikk ned i begynnelsen av svangerskapet så har jeg nå gått opp 26 kg... så har spretti opp til 83kg fordelt på 169 cm...er 38+1 nå, så er vel ikke så vakent mye mer jeg legger på meg nå vel...

Skrevet

Jeg er 32+ 1. Å her har jeg lagt på meg nesten 20 kg!! :o Er ca 160 å vekta var 55 før jeg ble gravid :P Men skal bli like tynn etter fødselen. Bare vent! ;)

Skrevet

Jeg har lagt på meg forskjellig i alle mine svangerskap. Med forrige svangerskap la jeg på meg 24 kg, og 5 dager etter fødsel hadde jeg kun et par kg igjen å ta av.

Jeg bekymrer meg ikke for vekta iallefall. Denne gangen har jeg til nå bare lagt på meg 11 kg, og hadde ikke noe å gå på fra før. Regner igrunn med at for min del så blir vektoppgngen i fett det samme som da jeg la på meg 24 kg.

Alle trenger vi litt ekstra å gå på til både fødsel, amming og våken netter. Og det som ikke går av i den første tiden, får man heller trene av seg.

Skrevet

Jeg er en av de som trodde jeg ikke kom til å legge på meg noe særlig i det hele tatt, hadde omtrent ikke lagt på meg noe før uke 33-34. Litt seff, men ikke noe å snakke om. for en gravid. Så for meg at det skulle bli sånn helt ut. Men neida, uke 33/34 kom vannet, og kg bare raste på. Nå er jeg inne i uke 37 og e nesten 10 kg tyngre enn i uke 34. Totalt opp så langt er vel 15. Så jeg ser for meg at med dette tempoet her, og stadig mer vann blir det vel både 20 og 25 kg på meg. Og jeg hadde vel noen kg for mye før jeg ble gravid også, så blir en heftig diett på meg etterhvert. Får håpe ammingen gjør sitt...

Skrevet

Jeg er 31+5 og har gått opp fra 82 til 99. Har virkelig ikke lyst å bikke 100. Er 1.75 høy... Håper ikke jeg skal gå opp så mye mer, men ligger baare på sofaen og dytter i meg alt mulig så hva kan jeg forvente?

Skrevet

Du vil nok gå opp over 100 ;-) Babyen skal enda legge på seg den også, hehe:-)

Skrevet

jeg kan skrive under på at det med vektoppgang har ikke noe med "flinkhet" å gjøre. Forrige svangerskap gilkk jeg ikke opp noen ting, og i dette svangerskapet har jeg gått opp 15kg til nå og er i uke 31. Føler t.o.m. at jeg er mer aktiv nå enn forrige gang. Det som skjer, det skjer...får ta "problemene" etter fødselen :-)

Skrevet

Takk og lov for at vi er flere i denne "klubben"! Ikke moro å lese om de som bare går opp noen få kilo i løpet av graviditeten. Jeg er 36+1 (tror jeg), og har gått opp 22 kg til nå. Blir nok en del til, for nå kommer vannet for fullt. Sist gang la jeg på meg 28 kg, men før det hadde gått ett år etter fødselen hadde jeg gått ned alt pluss 5 kg. Og det skjedde uten slanking eller trening, så jeg bekymrer meg ikke for vekte nå heller. Tror det er lurt å ikke få panikk, og heller ha litt humor i forhold til hvordan man forandrer seg i løpet av graviditeten.

Skrevet

Godt å lese dette; lei av å surfe over sidene og se på klagerne som freaker ut fordi de har lagt på SEKS!!!!! kilo eller liknende og er godt over halvveis i svangerskapet.

Jeg spiser, og har ikke tillatt meg selv å være nazi på mat og næring. Jeg tar den straffen som kommer senere. Jeg har gått opp kanskje ca 17 kg og er 30 uker på vei. Litt panikk på hvor stor jeg skal bli kan jeg ikke nekte for at jeg har. Jeg har gått opp jevnt hele veien. Forøvrig gikk mora mi opp 25 kg med meg- og 28 kg med lillesøstra mi den gangen hun gikk gravid. Jeg trøster meg litt med den tanken og tenker at det er sånn det er i min familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...