Gå til innhold

Er det vondt å sette inn spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lest at det kan være ubehagelig.. .men hva ligger i det?.. noen som har satt inn spiral som kan fortelle meg hvordan de syntes det var?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selve innsettingen var ikke noe vondt. Det som var ubehagelig, var den tangen som ble brukt til å trekke litt i livmorstappen med mens spiralen ble satt på plass.

I ettertid er det også ubehagelig å kjenne at det er noe der. Litt omtrent som når man har noe i munnen som man ikke er vant til. Man kjenner den veldig godt når man feks setter seg ned ol. Men etterhvert så merker man den ikke mer.

Skrevet

Jeg har fått satt inn to spiraler (først kobberspiral, og så hormonspiral etter at jeg ikke orket mer av bivirkningene ved kobberspiralen). Begge uten at jeg hadde født barn først. Det var litt ubehagelig i ca. 10-15 sekunder da de ble satt inn, men det skal visstnok være litt mer smertefullt dersom man ikke har fått barn.

Det går imidlertid helt greit, så ikke noe å grue seg til! Har hatt både hodepine og menssmerter som har vært myyye verre!

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Når den blir stukket gjennom livmor, gjør det inni h... vondt..uflaks med den.

Den første jeg satt inn kjente jeg ikke så mye til:)

Skrevet

Jeg merka det ikke;) Merka bare den skojern-greia de bruker- den syns jeg er ubehagelig.

Skrevet

Ikke for å våre stygg med deg, men det gjorde j ..... Vondt! Det stakk så innmari da hun satte den inn. Er ikke sikker på om hun slet litt må å få det til, men det stakk flere ganger, akkurat som nålestikk... Etterpå var jeg veldig øm, og følte litt ubehag noenganger ved samleie. Men er ikke sikkert du kommer til å føle det slik:) kjente derimot absolutt ingenting da hun tok den ut:)

Skrevet

trodde det skulle gjøre vondt, men jeg kjente ingenting, og ble veldig overrasket over hvor greit og fort det gikk. Flink gynekolog jeg går til da. Har aldri opplevd noe ubehag med GU'ene jeg har hatt hos han. Hos andre derimot har jeg følt meg "rivd og slitt" i på en måte... Så jeg tror nok det har litt med hvor flink personen som skal sette inn spiralen er også...

Skrevet

Hvis du ikke har født gjør det vondt, noen ganger veldig vondt. Hvis du har født er detr ikke vondt. Muligens svaakt ubehag, men ikke mer.

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Men gjør det i hvert fall hos gynekolog hvis du har tenkt å sette inn HI.

Skrevet

JA, det er det jævligste jeg har opplevd rett og slett.

Jeg hadde da ikke født noen barn da jeg satt inn kobberspiral.

Men kommer aldri til å gjøre det igjen.

Blødde så to mnd i strekk, da valgte jeg å ta den ut igjen.

sorry for kjipt svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...