Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Skal leie ut noe vi eier om en stund og vet ikke så mye om regler osv. Finnes det noe nettside der det finnes samlet info? Takker for alle tips.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #5 Skrevet 1. august 2009 Og for all del - Sjekk referanser godt!!! Vi har tapt hundretusener på dårlige leieboere og stiller bakerst i køen av kreditorer. Kommer aldri til å få pengene og det har vært et helv...fra A til Å. Så be om referanser og sjekk dem grundig! Det er mitt råd...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #6 Skrevet 1. august 2009 Si neitakk til de som stiller med sosialgaranti.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #8 Skrevet 1. august 2009 Du siler ut mange useriøse ved å kreve 2 - 3 mnd depositum. Bruker du feks Utleiemegleren, så kredittsjekker de kandidatene. Det er billigere å bruke de enn å tape inntekten, For man stiller langt bak i kreditorlista, og det tar i snitt 6 mnd fra utkastelsesbrev fra deg til Namsmannen plomberer døra- og da er det i tilfelle ytterligere tap. Ville også vurderrt nøye HVEM type mennesker jeg ville hatt i huset mitt (om leiligheten er i tilknytning til huset). vårt scenario (vår måte å velge på): -vi bor i en forholdsvis stor by med mye press på leieområdet pga skoler og universiteter og kort avstans til alt. Meget høy standard. Vi har tre barn, og ønsker derfor ikke fest og vorspiel ukentlig, og heller ikke røykere eller dyreeiere i vårt hus. Siden det er en del utesteder fem min gange unna, har vi styrt unna unge, single mennesker som har hatt kort arbeidstid, evnt mange arbeidsgivere på kort tid med lokal tilknytning. Da slipper man at "alle" vet hvor det er, og at stedet blir en festbule med trafikk og fjortisskrik til langt på natt. Vi er også skeptiske til folk i 30 / 40 årsalderen, og det er fordi det er en grunn til at de ikke har et eget sted. Har de ikke orden på livet eller økonomien? dette spekulerer vi ikke i, så vi velger et ungt par som regel. Er de ryddige og ordentlige- helst med referanser eller de i boks! Vi ønsker ingen 18 åringer heller som har med moren sin på visning som står i bakgrunnen som små, grå mus mens moren høres ut som om hun har peiling på alt som har med bolig og leieforhold å gjøre. Dette er den desidert første gruppen vi luker ut- vi vil ikke ha en hauk i huset!! Vi har aldri hatt problemer med leietakere, og gjennomfører intervju med de interesserte kandidatene vi kan tenke oss å snakke med. Dette intervjuet klargjør mye!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå