Let's hear it for the boys! Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Vi var nylig på en ganske fin restaurant sammen med et vennepar og deres 6 år gamle sønn. Og jeg er enda i sjokk... På den ene siden av bordet var det en skinnsofa, som jeg delte med denne guttungen. Fra vi kom til vi gikk satt han ikke stille i ett minutt. Det var hopping i sofaen, klatring oppetter veggen (!), ligge opp ned med hodet dinglende mot gulvet, ligge langflat og pirke løs knappene i setet osv osv. Jeg var såååå irritert og kunne rett og slett ikke tro det når alt foreldrene hans sa var : "****, nå er det nok, OK?" i en kjempe rolig og søt stemme. Ingen som reiste seg eller sa noe i en streng tone! Hadde det vært min unge hadde jeg seriøst satt ungen fysisk rett opp og ned i sofaen og sagt at slikt gjør man bare ikke på restaurant! Er jeg helt på tur? Hvordan takler dere med eldre barn slik oppførsel?
Norwegian by injection Skrevet 1. august 2009 #2 Skrevet 1. august 2009 Jeg er helt enig med deg, uakseptabel oppførsel av en 5-6 åring.
Rååååsa på ball Skrevet 1. august 2009 #3 Skrevet 1. august 2009 Uakseptabelt og frekt ovenfor de andre gjestene (og dere). Min 3,5 åring hadde fått en tur ut i bilen om hun ikke klarte å oppføre seg, er vi ute å spiser på andre steder enn mc donalds e.l. (som har lekerom) så må hun sitte pent ved bordet og oppføre seg ordentlig. Jeg pleier å ta med en liten tegneblokk eller en bok som hun kan pusle med sånn at vi ikke må rushe gjennom middagen. Jeg tror faktisk det er mange foreldre som ikke bryr seg, ser jo ofte barn som løper rundt bordene og skriker og skråler når man er ute å spiser. Personlig synes jeg det er utrolig plagsomt når foreldre tar med seg barn på restaurant når de ikke klarer å oppføre seg! når vi drar ut så gjør vi det for å kose oss og da vil jeg ikke bli forstyrret av at andres unger løper rundt bordet vårt eller står å stirrer på oss og spør utallige spørsmål om ditt og datt.
Gjest Skrevet 1. august 2009 #4 Skrevet 1. august 2009 Det aller rareste her er at den ungen sikkert kommer til å gjøre det godt på skolen, sosialt, utdanningsmessig og karrieremessig. Han blir sikkert godt gift, har en stabil psyke og får flotte barn også. I tillegg så blir han sikkert ikke overvektig. Det meste går bra.
Let's hear it for the boys! Skrevet 1. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2009 Hva har det med noenting å gjøre?
3b@rnsmor-30* Skrevet 1. august 2009 #6 Skrevet 1. august 2009 er veldig enig med deg jeg! men jeg hadde nok uansett satt denne guttungen på en stol i utgangspunktet, for sånne sofaer inviterer til mer tulling enn stoler gjør..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå