Gå til innhold

Jenter, angående vekt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man ikke legge på seg de her siste ukene? 39+4 i dag og har ikke lagt på meg NOE de siste 5 ukene... trodde liksom at det var nå babyen skulle legge på seg, vokse og bli stor;)

Kan jo være at babyen legger på seg, men at jeg går ned?? tviler sterkt for her går det i sjokolade og is om dagen:p... (mista litt selvdisiplin i det siste;)...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo det de sier... At man går opp en del de siste ukene.. Men vær du glad for at du ikke går opp, her har jeg slutta å gå på vekta ;);)

Skrevet

Jeg har gått opp 1 kg i uka HVER uke siden uke 17. Men de 2 siste ukene har jeg ikke gått opp noenting. Noe jeg syns er deilig, men også rart, for spiser ikke særlig sundt.

Nå er jeg 37+3

Skrevet

Jeg har gått opp mest nå på slutten.. Er visst da man skal gå opp mest har jeg hørt men.. Er jo helt sikkert forskjellig fra person til person:P

Så lenge magen din vokser,kan du jo bare være glad:)

Skrevet

Ja, det varierer. Selv hadde jeg en periode rett over midtveis i svangerskapet hvor jeg la på meg mer. Siden har det dabbet av, men både jordmor og lege er såre fornøyde. SF-målene følger kurven sin, lillemann i magen har det supert, så det er ingen grunn til bekymring hos meg hvertfall.

Skrevet

Dette er veldig individuelt. Selv har jeg aldri lagt på meg noe spesielt på slutten. Nå er jeg snart i uke 33, og har ikke lagt på meg mer enn 1 kg siden uke 24. Jeg er tynn fra fra før av, så det er ikke slik at jeg ikke trenger noen ekstra kg.

Babyen tar fra deg når du ikke legger på deg, så den får det den skal uannsett.

Skrevet

Hei, er i 26.uke nå, og har fått litt mage. Selv har jeg ikke lagt på meg noe. er ca 0,5kg lettere enn før graviditeten (nå; 63 kg/ 1.74 høy), men er absolutt ikke tynn el noe. Så det varierer. Kanskje er jeg en av de som "pang" går opp i vekt mot slutten. Som tidl. nevnt; alt er individuelt=)

Er forresten ny på sia, og liker det jeg ser!! mvh Julie

Skrevet

Er i uke 35 og har lagt på meg totalt 10kg ca.

Men fikk beskjed av jm at det var no de siste

ukene at knøtte virkelig skulle begynne å

legge på seg. å no sier det vell pang snart ;)

Skrevet

Jeg er 29+5 og har ikke lagt på meg noenting, gikk ned 3kg i begynnelsen, og la de på meg igjen over tid, å nå står det stille. Veier det samme nå som da jeg ble gravid. Eksploderer vel nå de siste 10 ukene da :) he he he

Skrevet

JM ville nok sikkert sagt noe om det ikke var normalt:) magemålet har økt littegrann, men sikkert nok:) bare vekta som står stille, og det er jo egentlig ganske greit;).. lagt på meg 15 kg til nå, så håper det stopper der:) med 4 dager til termin krysser jeg fingrene for at det ikke er så lenge til babyen kommer:) og det gjør jo ingenting om den ikke er så stor:)

Skrevet

Håper jeg er en av dem som ikke går opp så mye på slutten. Er 31+5 og har gått opp 17 kg. Var til kontroll hos jm på fredag, og ho bemerket at jeg hadde gått veldig mye opp til nå. Vet ikke hva som er vanlig jeg? Hadde litt ekstra fra før av også, så da skulle man kanskje egentlig ikke gå opp så mye? Håper ihvertfall veldig at jeg ikke går opp noe mer, for da blir tallet tresifra...

Skrevet

Jeg fikk mage tidlig (er førstegangs) og la på meg 12 kilo fram til ca uke 28. Nå er jeg 35 uker i morgen og magen har vokst litt og jeg har lagt på meg bittelitt bare. Nesten litt bekymra, men var hos jordmor for 2 uker siden og ligger fint i SF-mål (helt øverst på det grønne feltet). Skal tilbake om 1,5 uke så får se hva hun sier da. Tror de fleste legger på seg i rykk og napp egentlig så så lenge man ikke plutselig går veldig NED i forhold til SF mål eller føler forandring i bevegelsesmønsteret så tror jeg nok ikke det er noen grunn til bekymring ;)

Skrevet

forgje sv.skap la jeg på meg over 20 kilo. Var den flodhesten på slutten. normalt Sf-mål hele veien, normal vekt på ungen.

I dette sv.skapet har jeg bare lagt på meg 5-6 kilo til nå (uke 35). Ble sendt på ekstra UL pga symfysenmålet var laaaangt under normalt (det grønne felte (faktisk gådd ned en cm fra forgje måned. ). Men lillebror han så ut til å ha det bra, litt mindre enn han burde være, men ikke mye.

skal på ny UL onsdag. Kjempe nervøs! Håper virkelig han har lagt på seg det han burde, Terskelen er vell ikke så stor for at de setter igang en fødsel når man er så langt på vei.? grøss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...