Gå til innhold

Har ikke så lyst i bryllup...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen venner av mannen min skal gifte seg i sept. vi er innvitert til kaffe. MEN jeg har ikke så veldig lyst.Mannen min vil... Noen forslag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått om det var viktig for mannen min. Han hadde gjort det samme for meg.

Men du kan jo høre med ham og det er greit om du dropper det?

Hadde min mann hatt sterk motvilje mot å være med i noe sånt, ville jeg jo aldri tvunget ham heller.

Skrevet

Hadde det vaert til middag, hadde jeg helt klart gaatt. Men hvis det kun er kaffe tenker jeg at de kanskje ikke er saann kjempe naere venner, og at det da ikke er saa viktig om du kommer. Men hadde uansett diskutert det med mannen min, om det var hans venner. Mannen din kan jo gaa selvom du ikke skal!

Skrevet

Hei.

Jeg giftet meg i aug i fjor. Vi ønsket et stort bryllup, med både familie og venner. Og pga plassmangel i lokalet til middagen og økonomi måtte det bli sånn at noen kom på middag, mens andre kom på kaffe, kake og fest på kvelden. Enkelte tanter og onkler til mannen min kom ikke til kaffe og kaker siden de "bare" ble invitert til kaffe og kaker. Dette er en stor dag for brudeparret og de hadde ikke giddi å brukt penger på deg og mannen din hvis ikke de ønsker at dere skulle komme. Nå vet jeg ikke hvor stort bryllup de har tenkt å ha, men ingen inviterer noen i bryllup bare for å invitere.

Jeg syntes du burde reise og ta det som en ære at de ønsker å dele dagen sammen med deg og mannen din.

Skrevet

Jo da, men det trenger jo ikke å være henne de ønsker å ha der?

Vi ble invitert i bryllup til et vennepar av samboeren min i fjor sommer, men det var jo ikke MEG de ønsket å ha der. De hadde jo aldri møtt meg... Veldig hyggelig, altså, men det var jo fordi de ønsket å ha samboeren min der, og fordi det ikke passer seg å invitere uten følge når mannen er over 30 år og har samboer og barn...

Ingen ville ha savnet meg, selv om jeg storkoste meg;)

Skrevet

Vil mannen sin ha deg med, så gjør du det beste ut av det.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Kan ikke mannen din dra alene da feks.

Du har jo ikke skrevet noe om hvorfor du ikke vil reise så vanskelig å gi noen råd da egentlig.

Skrevet

Noen selskaper bør man gå i hvis man ikke har en veldig god grunn til å la være. Bryllup er en av dem. Mange brylluper er kjedelige for en del av gjestene. Man er der for å gjøre dagen fin for brudeparret.

Ta hensyn til mannen din og brudeparret, ikke tenk bare på deg selv, og gå i bryllupet med et stort smil.

Skrevet

Sjølv om mannen din kan gå åleine, så vert han nok svært glad for å ha deg med. Det same vert nok brudeparet som har invitert dykk begge. Synes nesten det er litt uhøfflig mot dei å ikkje møte, om einaste grunnen er at du ikkje har lyst.

Skrevet

Jeg synes man helt klart kan la være å takke ja til en invitasjon til et bryllup der det verken er familie eller kjente venner som gifter seg, kan ikke tenke meg at noen skulle mene det var uhøflig. man kan jo bare si at det dessverre ikke passer for fruen denne dagen.

Skrevet

Om det ikke er en åpenbar grunn til å la være så ville jeg deltatt.

Det er ikke alt man har så veldig lyst til, men er på sett og vis forpliktet til likevel. Det kan hende du blir positivt overassket:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...