Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Her er det thai-mat som er den store favoritten, og særlig kylling- og grønnsakswok, med deilig, kremet og sterk Green Curry saus (eller Red Curry for den saks skyld;) Naaaaammmmm.......
flypapir Skrevet 1. august 2009 #2 Skrevet 1. august 2009 Pad thai (thaimat) står øverst på min liste
...♥... Skrevet 1. august 2009 #3 Skrevet 1. august 2009 Hmm.. Den var vanskelig! Men jeg tror nok det må bli mammas kjøttkaker! Taimat er vel og bra, og pizza er også godt, men ingenting slår mammas kjøttkaker! *jammi!*
Lukkelukken og bebibror Skrevet 1. august 2009 #4 Skrevet 1. august 2009 Min egen pasta carbonara <3 Nam Så kommer mammas pannekaker på andreplass, og nacos slik som de lager i Mexico på tredjeplass Mmmmm. Wok med nudler eller ris og kylling er også nam <3 Nå ble jeg sulten gitt
Gjest Skrevet 1. august 2009 #5 Skrevet 1. august 2009 En middag? Oj... Tror det må bli min kyllingspesialitet;) Hehe. Kyllingfilet med sweet chilli marinade og bacon rundt, stekte poteter, sopp saus og grønnsaker... nammm:) Ellers er taco en sikker vinner her i huset:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. august 2009 #6 Skrevet 1. august 2009 lammekotteletter i brun saus og masse godt tilbehør
Libido- Skrevet 1. august 2009 #7 Skrevet 1. august 2009 Masse! =) Kinesisk kyllingsuppe Gyros Pasta carbonara og italia
FrøkenSprøken Skrevet 1. august 2009 #8 Skrevet 1. august 2009 Åååå, det er jo mye! Baccalao Lutefisk Klubb/raspeball med saltkjøtt, kålgraut m.m. Steinbit med smørdampa grønsaker julienne Baconsurra indrefileet med hjemmelaga potetmos, squash, sopp, fløtesaus... mmm.... Lurer på om vi må ha noe spennende til middag i morgen... Skal ha lasagne i dag. Måtte bruke opp noe kjøttdeig. *skuffa*
Ronja&Odin Skrevet 1. august 2009 #9 Skrevet 1. august 2009 egentlig er det kinamat... mmmm men kjøttkaker, poteter, makaronistuing brunsaus, tyttebær og surkål er jo bare nammenamm det og;o)
ormeynglet Skrevet 1. august 2009 #11 Skrevet 1. august 2009 Det må bli mammas klæpp-suppe:) Får den ikke til selv, så den bestiller jeg som regel hvis jeg drar hjem noen dager. Ellers så er det potetball, saltfisk og stappe. Syns egentlig norsk husmannskost er noe av det beste jeg får, men liker egentlig alt av mat:)
Let's hear it for the boys! Skrevet 1. august 2009 #12 Skrevet 1. august 2009 Hel kalkun og mammas stuffing. Hmmmmm... Kunne spist det hele året, men får det dessverre bare rundt juletider
Sjefsmegga Skrevet 1. august 2009 #13 Skrevet 1. august 2009 Jeg er glad i både thai mat, indisk mat, italiensk, spansk, gresk, kreolsk +++, men favorittretten min er så norsk som den kan bli...pinnekjøtt med kårotstappe :-)
hit og dit Skrevet 1. august 2009 #14 Skrevet 1. august 2009 1. Mormor sine komler 2. mine komler 3. Røykt blåkveite med gulrotstuing 4. Steikt fisk, fleste typer 5. Fiskeboller med bacon og gulrot, uten karri 6. Suppakjøtt 7. Grønnsakssuppe Sånn utenom at eg hater brun saus, så er eg ganske så tradisjonell av meg.
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 1. august 2009 #15 Skrevet 1. august 2009 Har mange favoritter:) Taco Steikt makrell (med god spesial saus og poteter, gulrøtter) kjøttkakene til mor mi og tilbehør kjøtteig og bolugnesaus (som søstera mi lager) Og peppes pizza sin pizza me kjøtt, bacon og løk ;P
erteposen + 4 Skrevet 1. august 2009 #16 Skrevet 1. august 2009 Tom kah kai suppe, tror jeg det heter, er min favoritt når det kommer til thai mat. Naboen min som er thai lager verdens beste. Ellers så elsker jeg alt som er laget med klippfisk, men sushi er vel favoritten nå etter en lang "lei" periode.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 1. august 2009 #17 Skrevet 1. august 2009 Er egentlig ganske vanskelig synes jeg, men det må bli stek av noe slag. Min mann er kjempeflink til å få alle slag steker veldig saftige og gode :-)
*Udon'tKnowMe* Skrevet 1. august 2009 #18 Skrevet 1. august 2009 Kinamat =) Biff malak for å være nøyaktig.. =) Det er biff og grønnsaker i chili saus=) Har helt seriøst lyst på det hver eneste dag.. .mmmmmmmm =) av norsk mat scorer pinnekjøtt og kålrabistappe høyt =)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. august 2009 Forfatter #19 Skrevet 1. august 2009 Mye godt her ja....=) Et lite tips til dere som liker thai-mat er noen hermetikkbokser fra Ica, som heter Ica Asia (Rød / Grønn Curry Grytbas)- de er bare helt geniale!! Fiks ferdig krydra DIGG kokosmelkbasert currysaus (m sitrongress, sweet basil, chili, hvitløk og andre godsaker- nammenam, også så enkelt a gitt;)
Gjest Skrevet 1. august 2009 #21 Skrevet 1. august 2009 Dersom jeg bare skal nevne en, tror jeg at jeg vil si kylling gyros
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå