Gå til innhold

Dere som har hatt 7-14 dager mellom UL-termin og mens-termin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvilken termin fødet dere nærmest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vi se...

Med forrige hadde vi UL-termin 11.09 og menstermin 02.09, og gutten kom 09.09. Så nærmest ULterminen.

Denne gangen hadde vi menstermin 01.08 og ULtermin 22.07. Babyen har ikke kommet enda. Så da blir det vel evt nærmest menstermin da.

Skrevet

Menstermin var 3. - ultralydtermin 15. Hun kom den 19. Jordmor sa at hun var godt på overtid, og jeg burde vært tatt inn tidligere for overtidssjekk. Morkaka var sliten og hun var veldig ferdig. Men det gikk jo bra da, frisk og fin, og stor jente.

Skrevet

Ok, takk for svar. Dere som gikk på overtid, med mensentermin tidligst, ble det ikke tatt hensyn til at mensentermin var så mye tidligere? Jeg har 14 dager mellom mens- og UL-termin. Synes det er litt skummelt med tanke på overtid.

Skrevet

Forrige gang var menstermin før ULtermin, men de ga de jo blaffen i på sykehuset. Tok ikke hensyn nei.

Denne gangen er det omvendt, noe jeg er glad for. :)

Skrevet

Ikke noe annet hensyn enn at jeg var på kontroll hos jordmor en gang i uka den siste tiden, men det er vel kanskje alle. Ble ikke sjekket nedentil, hun bare kjente på magen og spurte om jeg kjente jevnlig bevegelse osv.

Fikk tidlig vite at estimert vekt rundt termin ville være 4 kilo pluss, så det var ikke noen overraskelse at hun var relativt stor (4400 og 53 cm). Men nå er jeg høy og kommer fra en "høy familie", har bredt bekken, så det ville ikke by på noen problemer for meg å føde et stort barn. Hadde jeg vært liten og smal hadde de kanskje fulgt med mer nøye på slutten.

Skrevet

Jeg er kjempe nervøs for overtid. har 3uker mellom menstermin og Ultermin (20dager for å være nøyaktig), så jeg håper egentlig hun kommer nærmest mensterm. som er tidligere enn ULterm.

Skrevet

Sist var det 8 dager mellom menstermin og ultermin,gutten kom 17 dager før ultermin men bare 9 dager før menstermin.Denne gangen er det ultermin og menstermin på samme dag.

Skrevet

Jeg hadde menstermin 26juli, og UL termin 14 august. Så får vente å se hva som er nærmest ;-.) Men regner med det blir UL, siden tviler på at noe spennende kommer til å skje med det første..

Skrevet

Hei! :-)

Sist jeg gikk gravid så visste jeg når jeg hadde EL, og når jeg testet positivt!

På 18 ukers UL ble jeg satt tilbake ca 12 dager noe jeg visste umulig kunne stemme da hadde jeg jo allerede fått positiv graviditestest på det lokale legekontoret, den dagen UL legen sa at jeg hadde hatt EL!

Og jeg fødte dagen før min egen termin, så her har min egen termin stemt best alle gangene!

Men når det er sagt har du lengre syklus enn 28 dager, så må du ta utgangspunkt i at uansett lengde på mens-syklus er alltid EL 12 - 14 dager FØR forventet mens!

Så har du en syklus på 34 dager så har EL mest sannsynlig kommer på dag 20 - 22 i syklusen så da er det ikke alltid at mesterminen stemmer med det du tror selv!

Men har du tatt EL test og vet når du hadde EL, og vet ca hvor tidlig du fikk positiv graviditetstest så kan du mest sannsynlig vite selv når du har termin!

Ikke lett dette her med mens-termin og UL termin, kan variere maange dager noen ganger, så da ville jeg nok stolt mest på det du tror/vet selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...