Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Æsj, jeg er så lei av at jeg og mannen stadig hakker på hverandre. Det er stort sett for bagateller som innebærer husarbeid. Vi gjorde aldri dette før vi fikk barn. Vi vet vi er glade i hverandre, og forteller hverandre det ofte, men jeg føler at mye av kommunikasjonen er borte og vi går og irriterer oss over hverandre. Har god sex, men ikke så ofte som før... I dag hadde vi en kjempediskusjon rundt det med husarbeid igjen. Mannen jobber masse og det er vel litt av grunnen til problemet. Han er flink og gjør det han kan, men jeg føler vel at det ikke er nok, og at min jobb som "husmor" dermed blir større. Fatter ikke helt hvordan det skal gå når jeg starter i jobb igjen og det fortsetter sånn. Hvordan komme ut av disse negative følelsene og diskusjonene, og begynne å se hverandre på en bedre måte igjen? Er dette helt vanlig, eller har vi problemer?
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #2 Skrevet 1. august 2009 Sånn er det jammen her også.. sukk.. lite koselig. Vi krangler kun om bagateller og når en av oss er skikkelig sliten Noe som kan være ofte med små barn.. Problemet er, at min jobb slutter aldri, mens han kan gå hjem fra sin, om du skjønner. Ikke for det, han er en flink far, omsorgsfull mann og hjelper til med det han orker. Driver for seg selv og da er det myyyye jobb!! Nå er jeg høygravid og vi har ikke hatt ferie i år (husbygging og ansatte med ferie er no´dritt!!) Har hatt fire unger, vennene deres, familie osv å underholde siden 17. juni og innimellom er det nok. Da smeller det i veggene. Jeg har jobbet redusert de siste årene for å rekke over alt, men føler det kan bli litt mye likevel.. Tror det er lurt å lage en plan om hvordan man skal fordele oppgaver før du går ut i jobb igjen. Planlegge henting og levering i barnehage og bli enige. Det er viktig. At man ikke hakket på hverandre uten barn er nok ganske normalt. Da har man ansvaret for seg og sitt og trenger ikke ta så mye hensyn. Man kan sove så mye man trenger, lage mat når man har lyst og er generellt fri.. Når barnet kommer, føler man seg ofte litt innestengt i starten og ofte er det mor som føler dette mest, da hun automatisk tar det meste av ansvaret.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #3 Skrevet 1. august 2009 oh my god, det hørtes ut som oss akkurat det samme, bortsett fra at sexen vår er blitt mye bedre etter at en rimelig lunken (ehm, altså ingenting)periode. Vil ikke si at dere har problemer, lett for meg å si siden vi er identiske Men vi har innsett at det kan være veldig dårlig stemning lenge etter når vi småkrangler sånn hele tiden. Jeg har akseptert at vi har "hver vår arbeidsplass", så jeg steller barn og styrer hjemme med barna om dagen. Når han kommer hjem og har fått slappet av litt, delegerer jeg ut noen små oppgaver i hjemmet som gjør det litt lettere for meg neste dag. - noen dager funker det helt fint, mens andre dager er jeg rimelig irritert for at husarbeid og barnepass kan ta overhånd. Vi prøver å ta bedre vare på hverandre i hverdagen, selv om vi er slitne. Krangler vi, så er vi snar å be om unnskyldning til hverandre etterpå. Så slipper man å gå og er sur på hverandre resten av dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå