Gå til innhold

Noen her som har brukt Lyrika (medisin)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått det pga smerter i ledd og muskler..Tror de virker litt men jeg blir så utrolig trett av de og veldig ør og svimmel.

Har bare brukt de siden i går (tre stk om dagen) og lurer på om denne trettheten og ørheten forsvinner?

Jeg leser på pakken at man skal trappe ned i en uke når man skal slutte med de, men jeg har jo kun fått piller for 4-5 dager. Skjønner ikke helt hva legen min holder på med jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er et meget dyrt legemiddel og skal ikke skrives ut med mindre annet er forsøkt. Det er gjerne pga prisen at han ville se om du hadde effekt før du fikk en større resept. Har du forresten forsøkt Neurontin?

Bivirkningene av Lyrica vil forsvinne etter en tid bruk, hos de aller fleste i hvert fall.

God bedring!

Skrevet

Har kun fått Diclofenac for jeg fikk lyrica, det virket ikke i det heletatt..ble nesten litt verre. Er det slik at disse bivirkninene går over etter noen dager eller er det flere uker jeg må vente?

Legen min sa jeg måtte prøve dette i minst en uke før jeg visste om det virket eller ei, men har jo kun fått piller for 4-5 dager.

Skrevet

Noen ganger kommer ikke virkningen skikkelig før du har brukt dem en uke eller to, og oftest ved regelmessig bruk. Det er litt avhengivg av styrken også.

Diclofenac/Voltaren virker på andre reseptorer, så håpet er bedre effekt gjennom å bytte preparat. Desverre er det slik at det kan gå mange uker før bivirkningene begynner å avta... Dersom du er villig, ville jeg foreslått for legen at du prøver Neurontin i stedet. Vanligste bivirkning er da løs mage, men det kan du imidlertid reglulere med Imodium. Du slipper gjerne trøttheten og svimmelheten ved Neurontin.

Fortsatt god bedring!

Skrevet

Tusen takk for svar og for ønske om god bedring:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...