Gå til innhold

Gode råd mot ryggsmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i to-tre døgn gått med konstant ryggverk, og er i ferd med å bli sprø. Alt gjør vondt - gå, stå, sitte, ligge. Smerten ligger midt på høyre side "på langs", i motsetning til "vanlige" korsryggssmerter, som pleier å være mer symmetriske hos meg (både høyre og venstre side, og lavere).

Kan det være at jeg har strukket noen muskler? Og i så tilfelle - noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å lindre verkingen?

Hvis ikke det har gitt seg over helgen får jeg ta en tlf. til legen, tror jeg. Jeg fungerer jo nesten ikke, og sover også dårligere enn jeg pleier. Blæææh!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler med deg. Sliter veldig med ryggsmerter selv. Har en gammel prolaps som bare blir verre og verre under svangerskapet. I tillegg føler jeg på det du skriver, at det føles ut som musker har blitt strukket, for fy (!!) så ømt og vondt det er på "sidene".

Det som hjelper litt hos meg er å sove på siden med en pute mellom beina og en støttende pute i ryggen. Massasje hjelper også.

Jeg jobber 100 prosent og har ofte netter der jeg bare sover 3-4 timer. Slitsomt. Jeg tar 2-3 paracet i uken. Det hjelper å få sovet ut noen netter.

Igjen, føler med deg. Det er så utrolig vondt og slitsomt.

Lykke til videre!

Skrevet

Jeg pleier å bruke ei varmepute for å få sove. koker opp vann og heller på ei slik gummiflaske og legger den under ryggen når jeg skal sove

Skrevet

Tusen takk for gode råd, begge to:)

Pute hjalp meg litt i går, så det skal jeg fortsette med. Og varmeflaske hørtes veldig deilig ut, må visst bare kjøpe en først:)

Ellers så har det faktisk hjulpet å være i bevegelse, da "stivner" jeg ikke så mye. Det er verst om morgenen, etter en lang natt i liggende stilling.

Lykke til videre, begge to:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...