Gå til innhold

ang barnehagestart


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er enslig forsørger, kan man da få redusert prisen på barnehage? Jeg synes det er som å vandre i en labirynt til tider...man får aldri opplyst hva rettigheter man har. Om man ikke tar rede på de, er det heller ingen som forteller noe..og det er ikke lett å vite hvor man skal begynne å nøste heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, du får redusert barnehageutgiftene med 64 %. det må du søke nav om. noen kommuner har redusert pris for de med dårlig rå også. det kan du finne ut om du ser på kommunenenshjemmesider og går på "barnehagersattser"

Skrevet

hvis du er i aktivitet, står som aktiv arbeidssøkende, går på skole eller jobber kan du søke nav om å dekke 64%.

 

Ellers har noen kommuner intektbegrensninger på betalingen.

Skrevet

Stemmer som de andre her skriver at du kan få dekket 64% (men matpenger dekkes ikke noe). NAV har eget søknadsskjema for dette, som du finner på nettsidene deres. Husk å legge meklingsattest, kopi av regningen og muligens en bekreftelse fra barnehagen på at barnet ditt går der ved søknaden. Stønaden må søkes om på nytt hvert skole-/barnehageår.

Skrevet

Dette gjelder vel bare for de som tjener mindre enn 6G?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...