<3tregutter<3 Skrevet 31. juli 2009 #1 Skrevet 31. juli 2009 Noen som har erfaring med dette? Jeg venter nr 3 og har hele veien fulgt toppen av den grønne delen på skjemaet med sf-mål. Det gjorde jeg også på slutten av første sv.skap og hele forrige (de ble hh.vis 3300 og 3700g). Da jeg bare er litt over 1.50 høy må jo magen nødvendigvis vokse utover fordi jeg ikke har mer å gå på på lengden... eller? Har bortsett fra økende bekkenplager ikke hatt noen plager i noen av sv.skapa, og har lagt på meg 8-12 kg, noe som vel er helt ok.... Trodde man merka det hvis noe var i ulage, så blei litt overraska da glukosebelastning viste et bl.sukker på 8,3 etter 2 timer. Noen som veit om dette er mye? Legen blei også overraska virka det som, hun tok det på meg for sikkerhets skyld siden jeg er 35 år, sa hun.... Så nå er det plutselig sjekk her og der i forhold til str på baby og slutt på alt som heter sukker de siste 4 ukene.. starter uke 37 i dag. Føler på en måte at det er å være litt overhysterisk og er lite motivert. Alt er i skjønneste orden med babyen, masse liv og fin, regelmessig hj.lyd... Hadde jo tenkt å kose meg disse siste dagene, men blir i stedet stressa og litt redd.... Var på ul mandag, og da estimerte de lillemann til å være 2,9kg. Er det mye? De er redd jeg kommer til å få en "monsterbaby" på 4 kg virker det som...... Føler alt er ganske diffust mht informasjon selv om jeg har spurt masse, så trenger noen som har erfaring til å gi meg litt mer konkret tilbakemelding!!!
line_mor Skrevet 1. august 2009 #2 Skrevet 1. august 2009 hei, de er nok mest redd for svangerskapsdiabetes, det er det vi får om blodsukkeret er for høyt, det er ditt for det skal ligge på 7 å noe. jeg tok sukkerbelastning i førige svg, den var helt fin,men jeg fikk ei jente på 5 kilo for det, sukker er som et veksthormon på barnet,så er derfor dem måler litt, men det med sukker er ikke alltid stemmer om barnet er stort eller lite, selv har jeg vert forsiktig med sukker, så er veldig spent nå, er i uke 27 ,så skal ta sukkerbelastning på onsdag, alle med en bmi over noe og tjue må ta det, men om du får en baby som er stor så går det veldig greit, lykke til,
Sirra77 Skrevet 1. august 2009 #3 Skrevet 1. august 2009 Har selv hatt diabetes type 1 i over 20 år, og blir fulgt grundig opp gjennom svangerskapet. Blodsukker på 8,3 er litt høyt, da det bør ligge mellom 4 og 7, og helst under 6 om morgenen. Men det er ikke noe å engste seg noe for heller, vær glad for at du blir fulgt opp og sjekket slik at både du og helsepersonellet vet at alt er i orden. Størrelsen på min baby ble på torsdag målt til å være 3200 g, startet uke 37 i dag. 4 kg er ikke noen megasize for en baby, men i og med at du er såpass lav, er det greit å følge med på størrelsen. Babyen skal jo tross alt ut også... Det er jo uansett hodemålet og ikke vekten til babyen som er avgjørende. Synd at du føler du får dårlig informasjon. Skriv ned alle spørsmål du har til neste gang, og ikke gi deg før du har fått svar. Dette kommer helt sikkert til å gå fint, men skjønner at du blir engstelig når du ikke får den informasjonen du trenger. Masse lykke til!
<3tregutter<3 Skrevet 2. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2009 Tusen takk til dere for greie og konkrete svar!! Føler liksom at jeg har vært trygg på det meste siden det er tredje gang, og ble litt paff siden legen var så diffus.. Iflg henne har jeg ikke sv.skapsdiabetes, men er på grensa.... Har sjekka litt på nettet, og bl.sukkeret skal være under 7,8 etter 2t. Har innfunnet meg med at sjokoladen får vente til etter fødsel, he he... Er tross alt bare noen få uker igjen, og det hadde vært synd om det skulle gå ut over babyen! Hadde en mye enklere fødsel med nr 2 selv om han var 400g tyngre enn nr 1 og var 1cm mere rundt hodet, så trøster meg med at da takler jeg nok denne også;-) Lykke til til dere også!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå