Gå til innhold

dere som sykkler med små barn (ca 2år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva som er best av sykkelsete eller sykkelvogn? tenkte jeg skulle bruke det til frakt av meg selv og vesla til barnehage og skole.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker sykkelvogn til mi, men hun er bare 10 mnd. Hun sitter super fint i den og koser seg på tur :) Jeg liker denne da hun sitter tryggere her en oppe i et sete på sykkelen, jeg kommer til å bruker den som sovevogn i barnehagen (har nordiccab der setene kan legges ned) og jeg kan enkelt handle med meg det jeg trenger på butikken på vei hjem fra barnehagen :) I tilegg har jeg plass til et barn til om det skulle være behov for det.

Skrevet

Vi har sykkelvogn til våre to små på 1 år og 3 år:)

Skrevet

jeg har også et inntrykk av at sykkelvong er litt bedre sånn, mamma mente de var litt vinglete så jeg blei litt skeptisk. De koster jo en del mere enn sykkelsetene, så jeg ville forhøre meg om sykkelvognene var bedre før jeg investerte i en^^ Betalte du mye for din sykkevogn du og hvor kjøpte du den? Går det forresten å bruke dem på vinteren også, eller er ikke det å anbefale?

Skrevet

Sykkelsete her, men det er fordi jeg vil vite 100% hvor jeg har han. Vil ikke ha han dinglenes etter i en sykkelvogn her ute hvor det ikke er sykkelsti en gang. :/

Skrevet

Mi var dyr ca 7500, men kan også brukes som pulk på vinteren (er litt skeptisk til det, men har ikke prøvd det selv enda og er mange som skryter av det). I tilegg er det joggehjul og den kan brukes som barnevogn. Men det jeg likte best var setet/ sele løsningen og ikke minst at ryggen kan legges ned/ justeres :) Men den kan også kjøpes uten alt dette ekstrautstyret også.

Skrevet

Vi har to barn så sykkelsetet går sjølvsagt ut. Har ei billeg sykkelvogn (dvs eg veit ikkje for vi fekk den, men den kan ikkje brukast som barnevogn f.eks, så reknar med den er billeg) som funkar heilt fint. Har dog ikkje brukt den så mykje enno, må fikse sykkelen før barnehagesesongen begynner.

Har ein plan om å sykle eldste til bhg (ca 4km kvar veg). Har aldri opplevd at sykkelvogna var "vinglete" på noko vis, tvert imot blir jo heile sykkeltoget meir stabilt når det har hjul "begge vegar" om du skjønar.

Skrevet

Jeg valgte sykkelvogn da jeg var i samme situasjon (dvs - jeg skulle levere yngste i barnehage og eldste på skole, men han syklet ved siden av). Da har du jo også litt plass til klær og andre ting du skal ha med til barnehagen. Skulle jeg valgt på nytt hadde det blitt det samme valget :D

Skrevet

Sjekk denne: www.taga.nl

Hadde jeg bodd på et litt flatere sted, hadde jeg non investert i en sånn. Genial !!!

Men dyr da, koster ca 17.000 NOK

Skrevet

Den var jo helt suuuper!

Skrevet

Takker for svar:) tru det blir sykkelvogn på meg også^^

Trur rett og slett jeg vil få med meg mye mere, klarer liksom ikke helt se for meg at det blir behaglig for vesla bak på et sykkelsete hvis jeg skal ha stor skolesekk på meg også. Ja jeg trur den sykkelvogna di er i litt dyreste i laget for meg ennå wildprincess, men den så utrolig bra og fin ut:) For hvis jeg hadde fått tak i en sykkelvogn vesla kunne sovet i når hun var i barnehagen, hadde det spart meg for et vognkjøp til i hvertfall^^

Ingen som vet av en litt rimligere sykkelvogn som barnet kan sove i også når det er i barnehage?

Skrevet

Jeg tror nok det bare er Nordic Cab som kan brukes som sovevogn, men uansett vil jeg anbefale deg å kjøpe ei som kan brukes som vogn.

Vi har ei sykkelvogn som kun er sykkelvogn, og det er litt tungvindt når man skal en snartur innom butikken med en sliten unge, for da må hele greia låses fast, ungen må ut, og bæres eller gå.

Av og til skulle jeg ha gitt mye for å bare kunne hekte av vogna og dra den med meg inn i butikken;)

Det beste med sykkelvogn er at det er mye lunere for barnet, og så føler jeg at det er tryggere. Det er også god plass til å ha barnehagesekk og matvarer der, så slipper man å ha slikt på styret.

Skrevet

Har lett mye etter billige sykkelvogner, men skal de ligge i den også må man betale mye mer.

Selv har jeg både sete og vogn og kommer nok til å bruke sete mest tror jeg. Men det er fordi jeg selv føler jeg får mer kontakt med lille under turen. Han sitter å synger å hoier bak meg :) Noe jeg ikke hører om han sitter i vogna. Men kan tenke meg at det kanskje er best for han å sitte i vogna hjem fra barnehagen når han er sliten.

Så det kommer vel kanskje litt ann på hvor langt du skal sykle.

Skrevet

Varierer etter bruksområde og veistandard. Når jeg sykler midt i Oslo foretrekker jeg barnesete fremfor vogn, siden man da har bedre kontroll på hvor brei man er, lettere å vippe seg opp og ned av fortau etc.

På mer landeveisaktige veier eller områder med bra sykkelstier er vogn å foretrekke.

Skrevet

Ja jeg har bare funnet Nordic cab jeg også, som kan brukes som sovevogn.

Du sier noe om det med handling og vogn ja, det har jeg ikke tenkt på^^ Godt jeg har dere som kan gi meg råd:)

Skrevet

Vi bruker sykkelsete, og er superfornøyd. Liker tanken på å ha han rett bak meg, og kan pingle avgårde på fortauet på de verste strekningene - bor i Oslo.

Skrevet

skal sykkle ca 5 km hver vei og på landevei, så jeg trur sykkelvognen er meste egnet:) sykkelsete virker veldig kjekt det å, men jeg skal j ha med meg en del ting som barnehageklær, skolesekk og noen ganger må jeg innom butikken også. Så jeg trur ikke jeg vil få med meg alt når jeg har sykkelsete.

Skrevet

jeg må bare spørre, kjøpte du vogna hos en vanlig forhandler. eller måtte du bestille den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...