Gå til innhold

Hjelp! Hvordan få to til å sovne på samme rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen kloke mødre her som kan hjelpe meg litt. Har to barn på 16 mnd og 2,5 år som deler rom. De legger deg sammen og tøyser og tuller minst to timer før de sovner hver kveld. Noen gode råd om hvordan jeg skal få de til å sovne fortere? Vurderer å feste de med seler...Da ligger de vertfall i ro. Nå står de i sengene og eldste finner leker hun deler med broren.

Har mulighet til å skille de, men da må eldste sove oppe mens resten sover i hovedetasjen. Syns hun er litt liten til det enda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt å legge den som sovner stillest først. Altså, legge en først, fortrinnsvis den som sovner fortest. Deretter lagt nestemann.

Ellers er det bare å holde ut. Det vil nok gå fortere og fortere å sovne etterhvert som det blir mer en vane å sove sammen. Men jeg vet ikke om jeg hadde giddet å vente, hehehe..

Skrevet

Har prøvd å legge minsten først, men han sovner ikkje uansett hvor trøtt han er... Etter en time i senga aleine er han fremdeles våken men stille... aå da blir det til at jeg ikke har tåmodighet til å vente lenger med å legge eldste. Så da ender det med sang, tull og tøys...

Skrevet

Hvis ungene ikke er stille innen 45 min går vi inn å snakker bestemt/strengt til dem om at nå skal det soves. Nusser dem natta og går =)) Da blir det kjapt stille =)

Eller så "truer" vi med at en av de må legge seg på gjesterommet (som ligger vegg-i-vegg) og det vil de ikke selv, så da blir de også for stille =))

Og det vil gå seg til =)

Vi har hatt våre gutter på samme rom i litt over 1,5 år.

Skrevet

på mine barn på 3 og 5 år sovner de fortere når jeg setter på lydbok på rommet.

Kanskje du kan prøve noe rolig musikk?

Jeg truer med å skru av lydboka hvis de ikke ligger rolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...