Gå til innhold

2 åringen smyger seg ut av festet i bilstolen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har besafe combi, og en gang jeg skulle hente toåringen min i setet satt hun med ene armen langs sida si, altså utenfor selen.

Jeg trodde først at mannen min hadde glemt å putta armen hennes inn i begge selene når han festa ho, men han var helt sikker på at han hadde festa ho skikkelig sa han, så mulig ho også smøyg seg ut selv?

Mannen min var ikke sikker på om han hadde stramma selene nok etterpå siden vi ofte løsner selene for å få henne lettere inn i setet for å så stramme de igjen etterpå.

Etter det har vi vært nøye med å stramme selene skikkelig slik at sjansen for å få armen gjennom er minimale og vi har ikke opplevd det etterpå.

Hvilket sete har du?

Og har du prøvd stramme selene litt ekstra?

Skrevet

Selene skal være så stramme at man bare får en finger inn mellom barnet og selen.

Skrevet

Det finnes også en type beltespenne som ekstrautstyr fra Besafe, som gjör at barna ikke kan ta seg ut av selen.

Koster ikke mange kroner, men gjör mye for sikkerheten. :-)

Skrevet

Besafe har en liten billig plastspenne, som du fester på selene. Det gjør vi nå.

Til orientering så er denne ikke godkjent for bruk i Norge, strengt tatt ulovlig. Kanskje fordi hjelpemannskal skal kunne få ut barna ved bare å trykke på den røde knappen. Vi er imidlertid mer opptatt av hva som skjer før hjelpemannskapet kommer til. En undersøkelse viser at unger som ikke er godt festet over brystet DØR under ulykker. Og de som er riktig festet overlever. Så da bruker lille Houdini plastspenne, inntil våre kjære lovgivere tar innover seg dette enkle faktum.

En politi kikket videre inn i bilen vår, uten å oppdage denne lille overtredelse, og lot oss kjøre trygt videre;-)

Skrevet

Du kan kjøpe hts beltesamler.Det har de i de fleste butikker med barneutstyr

Skrevet

Da er selene for slakke rett og slett!!

Skrevet

Takk for tips!

Selene er så stramme som det er fysisk mulig å få dem. Helt sykt at hun kommes seg ut av dem, men hun gjør altså det. Har tre forskjellige seter (vi har to, og så har min mor ett til henne) og hun kommer seg ut av alle. Blir jo helt nervevrak av å ha henne i bilen, plutselig så sitter hun løs og henger over fremsetet liksom.

Kan nevnes at vi har akkurat samme problemet med selene i vogna, kommer seg ut av dem også, men det er liksom ikke like skummelt.

HI

Skrevet

Har selv en liten utbryter. Han er veldig smal over skuldrene, so skal ikke mye til før han har smøget seg ut mellom selene. Samme hvor stramt vi har de.

Har kjøpt en slik plastdings som de snakker om over her. Fungerer bra den.

Skrevet

Ang plastspenne så er det mer farlig at man ikke har beltet på..

Når det er sagt, vi prøvde plastspenne og hun kom seg ut av den også, men endte med at jeg tok et tau og knytta sammen selen foran. Hun fikk ålt seg ut av den uansett hvor stram den var... Men de gir seg med det etter hvert. Tror snuppa vår holdt på med det i noen mnd før hun sluttet med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...