Gå til innhold

Gt Safari kan brenne! Trenger tips til ny vogn til 1-åring!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg HATER denne vogna!!! Måtte kjøpe ny vogn i vinter da vesla var 6 mnd, pga at den arva kombivogna datt fra hverandre. Hadde ikke råd til ny kombivogn, så kjøpte Gt Safari (sportsvogn, 3-hjuling).

Det jeg misliker med den, er hovedsaklig at Luna må sitte vendt vekk fra meg = hun får alt av vind og sol midt i fleisen. Kalesjen er en vits, og vogna velter hvis jeg prøver å dra den etter meg.

Ergo går vi ikke tur de dagene det er en liten bris, eller det er sol. Dessuten har den for slak sittestilling, så Luna blir sur etter 3 minutter på butikken.

Sååå, nå vil vi ha ny vogn!!! Økonomien er fortsatt et viktig kriterie, så vil gjerne ha tips til modeller som det går ann å kjøpe brukt.

Vurderte Simo Kombi, men hører at den er veldig tung og at den derfor ikke anbefales når en bruker sportsdelen. Pluss at den har slak sittestilling.

Viktige kriterier:

- sittedelen vendt mot oss, eller helst vendbar

- gjerne 4 hjul, stødig, ikke paraplytrillehjul.

- lun kalesje

- må bli veldig rett i ryggen i full sittestilling

- så flat liggestilling som mulig

- trenger ikke å være praktisk på butikker osv, da vi skal kjøpe paraplytrille til det bruket (vår største tabbe i vinter var at vi ville ha en vogn som fungerer både på butikk og på tur. Ergo fikk vi en ubrukelig doning som ikke overlever noen av delene.)

- vi skal ha neste barn om ca 3 år, så det er ikke et krav at den fungerer godt som bag-vogn, da vi regner med å slite ut denne vogna på første ungen.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VI har Basson Roma og er veldig fornøyd med den. Er en duo-vogn som er stødig, ikke for tung, god å sitte og ligge i, lun, billig...

:o)

Skrevet

Hm... really? Ser den får mye pepper på barnevognguiden. Men det er hovedsaklig fordi de sier den er tung da. Det er ikke noe problem for meg. Denne vogna skal brukes til turer. Når vi skal på butikken, tar vi reisetrilla. Og når vi skal på hytta etc, overlever jeg vel å bruke gt'en.

Men jeg er åpen for andre forslag også :)

Skrevet

Har Basson Bay sportsvogn. Er veldig fornøyd med den. Lun god kalesje, full liggestilling, ryggen kan settes rett opp, 4 hjul, veldig stødig. stor plass i vognen, kan ha vendt fra og mot deg. Gutten min sover veldig godt oppi der. God plass i kurven under vognen. Er veldig flat når den er sammenslått, var nettopp i Danmark med 3 barn, MYE bagasje og denne vogna, var ikke noe problem å få stablet inn, måtte også tas ut og inn av bilen under båtturen.

God pris på denne.

Skrevet

Kjøpte Emmaljunga City Cross til minstemann, var drittlei Simo Kombi som var slarkete og veldig tung. Hadde de samme kriteriene som deg, og er kjempefornøyd! De har veldig god kvalitet, så finnes mange av dem på bruktmarkedet. Jeg brukte citybag som dypvogn, og solgte den da vi var ferdige med den. Så dette kan du sikkert få kjøpt på bruktmarkedet dersom du skulle trenge det siden.

Vogna er lett, liten til å være sportsvogn. Sitter rett i ryggen og kan legges helt ned. Lun kalesje og praktisk regntrekk. Vendbar sittedel. Fungerer fint i turterreng, og har ennå ikke ønsket med mindre vogn når jeg er i butikkene heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...