Gå til innhold

Flere som har valgt sjeldne navn til sine små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for et veldig spesielt navn som KUN ca 35 stk heter her i Norge.

Dette navnet er oppkalling og vi håper lillegutt kommer til og passe navnet...det er jo ikke sikkert.

Så vi venter i spenning:)

Flere?

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jeg har valgt et navn som bare 71 personer i Norge heter, men får se om det passer ja :-)

Skrevet

Vi har valgt et navn som bare 6 stk har i Norge i følge ssb, så da gjenstår det å se om hun passer til navnet :)

Skrevet

Velger også relativt sjeldent navn. Har flere alternativer, og vil møte lillegull før jeg bestemmer meg helt. Har ikke lyst på et navn som "alle andre" har...

Skrevet

Jenta vår på 4 heter Enea. Det var da hun ble døpt kun 5 stk i Norge som hadde dette navnet (er oppe i 15 stk nå i følge ssb).

Vi venter jente også denne gangen og har falt for et navn som er enda mer sjeldent. I følge ssb er det 0,1,2 eller 3 som har navnet i Norge..

Skrevet

Ja i følge ssb så er det bare 31 gutter som heter dette til fornavn :)

han må bare passe dette navnet.. sambo har ikke sagt helt ja (selvom det er han som kom på det), men han vil ha mulighetene åpne hvis det dukker opp andre alternativer, men for meg heter ungen det nå :) hehe.. så blir nok det :)

Skrevet

blir et sjeldent navn for lillejenta mi. sønnen min på snart 5år heter Aidan, så hun får også et irsk/gaelisk navn:-) har et par alternativer som jeg kan velge mellom etterhvert som jeg ser henne... tør ikke helt å bestemme meg nå

Skrevet

Vi har valgt ett navn som 3,2,1 eller 0 pesoner heter i Norge! Så regner med det er 0 som har det :) Er ett dobbelt navn. Så får vi se om 5 uker nå han kommer om det passer til han, vis ikke har vi mer spesielle navn på lur ;)

Skrevet

Vi har også tenkt på et sjeldent navn. Vel, ikke så sjeldent som mange av dere andre. Rundt 60 stk heter dette i Norge. Men som flere sier, vi må se hvem som kommer først. ;)

Skrevet

at dere har valgt et sjeldent navn men sier ikke hvilket?

hadde gjerne likt å vite hvilke navn vi snakker om.

Vi har valgt Noah for lille gutten vår, men det er jo over tusen mennesker som heter det , så da er det kanskje ikke såååååååå sjelden navn likevel??

Akasha+Noah 29+5

Skrevet

Sønnen vår får også et ganske skjeldent navn, er i følge ssb 1827 som har samme fornavn. men vi har bestemt et dobbelt navn og det er det 0-3 stk som heter.

Skrevet

Jeg har tenkt på Talia , vil gjerne ha ett mellomnavn også men er usikker på hva det vil bli.. Kanskje Talia Marlén :-)

Det er 8 kvinner som har Talia som første fornavn.

Det er 4 kvinner som har Talia som eneste fornavn

Skrevet

Jeg tror de fleste som velger sjeldne navn velger de ikke bare fordi de er fine, men også fordi de er sjeldne. Derfor vil man ikke si det så høyt til så mange slik at man på en måte holder de sjeldne. Mange som leser disse trådene. Jeg tenker ihvertfall litt slik for min egen del.

Skrevet

Jentungen i magen her skal dele navn med ca 80 personer i norge! Så det er vel relativt sjeldent! Og ja, har ikke lyst til å si det før hun er her, delte det med noen i forrige svangerskap, før vi fikk vite at det var gutt, og jammen var det ikke noen som "stjal" det da! Heldigvis ikke våre nærmeste venner, så det får gå!!!!

Skrevet

Talia er et kjempe fint navn!! Det har vi på lista vår over alternative navn til jenta i magen også, men har bestemt oss for å gå for et annet..

Skrevet

Vi har valgt et sjeldent navn til jenta vår. Kun 15 i Norge som har det som eneste fornavn. Dette navnet er også oppkalling, og vi synes det er spesielt morsomt å ta det i bruk i og med at det ikke er så mange som heter det:)

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Ja, 48 i norge som heter Falk:)

Skrevet

Ja, 14 i Norge som har Vendelin som fornavn. Nå skal vi ha dobbeltnavn, med et vanlig foran, men den kombinasjonen er det ingen som har: Ida Vendelin. Og med etternavnet blir tulla vår den eneste i Norge med dette navnet.

Skrevet

Det er 286 som har navnet vesla skal få. Er allikevel nokså sjeldent.

Men vi liker det, så bryr oss ikke. Synes det er flott at så mange av dere velger virkelige sjeldne navn!!

Skrevet

Ikke valgt sjeldne navn nei, men heller ikke noe alle heter. Jenta heter Maiken, gutten som kommer tror vi skal hete Viljar.

Skrevet

Gutten vår har fått navnet Emrik som bare 25 personer i Norge heter. Veldig fornøyd med valget:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...