Ranveig R Skrevet 31. juli 2009 #1 Skrevet 31. juli 2009 Pleier dåke å huske på å spørre gjestar om dei vil ha? Eg er skikkeleg slapp med det der, huskar det nesten alltid i det folk er på veg ut døra. Drikk heller ikkje te, så dermed tenker eg ikkje på det. Prøver å skjerpe meg men med dårleg resultat så langt...
Kulå Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 Nei. Dessverre for kaffidrikkende besøk. Er av og til flink til å huske på det, men ikke så ofte da ; )
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #3 Skrevet 31. juli 2009 Ingen hos oss drikker kaffe, uten å være HELT nødt, og da så lite som høftlighet på noen måte gjør mulig. Men gjester tilbys te eller kaffe. For jeg forventer selv å bli tilbudt te, selv om huset er "kaffedrikkende". Eneste sted jeg ikke har forventninger er hos folk over 75 år. En hel del av dem er tilsynelatende fullstendig uvitende om (her i alle fall) at det eksisterer noe annet enn kaffe (helst av typen "tjære" som kan drikkes Og folk over 75 er det lovlig sent å "oppdra".
mozell Skrevet 31. juli 2009 #4 Skrevet 31. juli 2009 Er faktisk ganske dårlig på det der selv....Sjelden vi har "skikkelig" kaffi i hus også, men pleier å ha litt te eller kakaoposer liggende da, som gjester kan få servert. Om jeg husker på å sette på vannkokeren da vel å merke;) Ellers har vi alltid brus i hus, for samboeren er "pepsimaxoholiker"..så ofte får de tilbud om det også. Dette er dersom det kommer uanmeldt besøk, ellers handler jeg gjerne inn litt ekstra.
Lene~mor til tre Skrevet 1. august 2009 #5 Skrevet 1. august 2009 Ja jeg er flink til det, sambo har lært meg hvor mye vann og hvor mye kaffe jeg skal ha oppi hehe, så nå lager jeg ofte kaffe til han selv om jeg ikke drikker selv
blond Skrevet 1. august 2009 #6 Skrevet 1. august 2009 Det er sjelden vi får uanmeldt besøk og derfor tenker jeg service når vi får gjester, men ikke mer enn at vi bare kan tilby frysetørret kaffe, enda har ingen klaget på det.
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. august 2009 #7 Skrevet 1. august 2009 Jepp =) Jeg har tom snart moccamaster selv om jeg ikke drikker kaffe selv. Får det til bursdagen min =)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 2. august 2009 #8 Skrevet 2. august 2009 Nei, er ikke så veldig flink å tilby kaffe til gjester, i allefall ikke om de kommer på formiddagen.
Gjest Skrevet 2. august 2009 #9 Skrevet 2. august 2009 Ja, det er jeg faktisk:) Setter som regel frem til både kaffe og the:) Evt brus/ vann for de som ønsker det... Men noe å bite i, er det værre med:s
Ranveig R Skrevet 2. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 2. august 2009 Ser ein del av dåke er flinke... Kanskje eg må skjerpe meg litt. Vi har sånn kaffimaskinting som det berre er til å legge ein kaffipute inni og trykke på knappen (med kopp under), så er det ferdig ein kopp. Så eg treng ikkje ein gong å måle kaffi og vatn. Det BURDE dermed vere ei smal sak å få til. Får be veninnene mine kjefte på meg viss eg ikkje tilbyr kaffi ;o)
skorpionfruen Skrevet 3. august 2009 #11 Skrevet 3. august 2009 Til å begynne med var jeg sløv på dette, men nå har jeg liksom fått det litt mer i fingrene. Setter fram kaffe og kald drikke når vi får gjester. Kommer selvfølgelig litt an på, noen stikker jo bare innom en liten kort tur og da spør jeg bare om det er noe jeg kan by på så slipper jeg å lage noe som ingen vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå