Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 31. juli 2009 #1 Skrevet 31. juli 2009 Beklager at jeg må gå litt i detaljer her.... De siste gangene jeg har kastet opp har det vært så usannsynlig surt. Det er mat, ikke bare magesyre, men det brenner i halsen og munnen, og det gjør det 4-5 timer etter at jeg har kastet opp. Noen dager svir det skikkelig i magen, men uten at jeg kaster opp. Er jeg altfor sur i magen? Og vet dere om noe kan gjøres med det? Noen som har hatt det sånn? Jeg har hatt svangerskapskvalme i tilsammen 15 mnd med barna, men aldri før har det vært i nærheten av så surt oppkast som nå.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 Ta Link eller Gaviscon. Det hjalp i alle fall meg. Jeg ble kvalm dersom jeg ble sur i magen og da funket Link veldig bra for min del. Gaviscon smaker jo pyton
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 31. juli 2009 #3 Skrevet 31. juli 2009 hmm mener link ikke skal tas av gravide jeg*tenke* det er gaviscon og en til som gravide kan ta, men link mener jeg ikke er anbefalt.. sorry om jeg sier feil her nå altså...
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2009 Tusen takk! Da kjøper jeg Link i morgen tidlig. Jeg leste et annet sted at Link anbefales til gravide av de på apotek, så da er det trygt. Gaviscon tar jeg allerede innimellom, men den er grusom, ja!
Mogop fikk augustgutt Skrevet 31. juli 2009 #5 Skrevet 31. juli 2009 Jeg kjøpte Link i går. Den ble anbefalt på apoteket + at jeg sjekket med pakningsvedlegget.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 31. juli 2009 #6 Skrevet 31. juli 2009 De på apoteket anbefalte meg ikke å ta link, men gaviscon, den likte jeg ikke. Men så sa legen min at jeg skulle ta Link, den tar jeg nå og synes den funker bedre. er ikke alltid de damene på apoteket vet (med mindre du snakker med en farmasøyt). Var det samme da jeg var kjempeforkjølet og skulle kjøpe nesespray. Hun på apoteket sa jeg ikke måtte ta det siden jeg var gravid. Jeg ba om å få snakke med en farmasøyt, og farmasøyten sa at det gikk helt fint å ta nesespray som gravid... hehe, festlig ja. Mange mener gravide kvalme ikke kan ta postafen, men min gynekolog skrev det ut til meg i 1 trimester i tillegg til en annen kvalmestillende. Det er helt trygt for gravide å bruke postafen, så ingen grunn til å kaste opp unødig :-)
The Bad Gal Skrevet 1. august 2009 #7 Skrevet 1. august 2009 Har spydde meg gjenneom en del måneders graviditet, ville ikke ta tabletter o.l, så bare led meg igjennom det:-( Første svangerskap var et helvette hele tida mtp kvalme/spying, dette er litt bedre. Du kan teste å røre ut en teskje natron i et halvt glass vann, vet noen bruker det mot halsbrann, og de gangene jeg føler at spyet står fast i halsen på meg, så har det faktisk hjulpet med èn gang! Ingen andre kvalmetriks har funket på meg, men dette funket ihvertfall mot den klumpen i halsen etter ørten runder over dassen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå